شناسهٔ خبر: 52075484 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خبر داد

آغاز اجرای طرح ساماندهی محلات کم‌برخوردار خوزستان

فاطمه سعدیان

استاندار خوزستان از آغاز اجرای طرح ساماندهی محلات کم‌برخوردار استان در قالب طرح ملی بازآفرینی شهری خبر داد.

صاحب‌خبر -

صادق خلیلیان در نشست ستاد بازآفرینی شهری که امروز (۲۹ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان، استانی راهبردی است و نقش مهمی در توسعه کشور داشته و دارد از دفاع مقدس به بعد این را شاهد هستیم. در عین حال غفلت‌هایی نیز در این استان شده که نیازمند این است با جدیت کامل در ابعاد مختلفی مسیری دنبال کنیم تا حداقل در چند سال آینده وضعیت قابل قبولی شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سازماندهی کار باید به دست فرمانداران و شهرداران در شهرستان‌های مربوطه دنبال شود و باید از این فرصت استفاده کنند؛ مسئولان کشوری عزم خود را جزم کرده‌اند تا مشکلات را حل کنند و ما باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم. حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان در مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان لحاظ شد که این رقم را در استان‌های دیگر شاهد نبودیم و اولین تخصیص را نیز گرفتیم.

استاندار خوزستان گفت: باید از این فرصت که استان خوزستان در طرح سازماندهی بازآفرینی شهری به عنوان پایلوت انتخاب شده است، به بهترین شکل استفاده کنیم. ظرفیت‌های قانونی در این چارچوب وجود دارد که باید به صورت عملیاتی در کارگروه ستادبازآفرینی محلات کم‌برخوردار استفاده شود تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها در بخش‌های مسکن استفاده کنیم.

وی افزود: از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی طرح بازآفرینی شهری ۱۵ هزار واحد یعنی ۱۰ درصد آن سهم استان خوزستان است که نشان‌دهنده نگاه ویژه به استان است و در این خصوص حتما باید از ظرفیت مسئولیت اجتماعی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی به بهترین شکل بهره‌مند شویم. این جلسه را به عنوان شروع کار و به عنوان شروع طرح بازآفرینی محلات کم‌برخوردار در استان خوزستان در نظر می‌گیریم.

انتهای پیام