شناسهٔ خبر: 51994258 - سرویس ورزشی
منبع: مشرق | لینک خبر

جام ملت های آفریقا؛ نیجریه با برد جشن صعود گرفت

ایرنا

تیم ملی فوتبال نیجریه با برتری برابر تیم فوتبال سودان، ۶ امتیازی شد و جواز حضور در مرحله حذفی جام ملت های افریقا را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال نیجریه که با تیم های مصر، سودان و گینه بیسائو در گروه جهارم رقابت های جام ملت های آفریقا قرار دارد در دومین دیدار خود برابر تیم سودان به برتری رسید تا با ۶ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار گیرد. عقاب ها با برد سه بر یک برابر سودانو جواز حضور در مرحله حذفی این رقابت ها را کسب کردند.

تیم نیجریه در روز نخست رقابت های مرحله گروهی موفق شد با یک گل تیم ملی مصر را شکست دهد. این تیم در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف گینه بیسائو خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال نیجریه در دیدار با تیم سودان بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه سه توانست گل نخست را وارد دروازه سودان کند. ساموئل چاکوئزه این گل را روی پاس موزس سیمون به ثمر رساند. در دقایق تلف شده نیمه نخست این بازی تایوو آونییی گل دوم را برای نیجریه به ثمر رساند تا شاگردان آگوستین اِگواووئن با پیروزی به رختکن بروند.

تیم نیجریه نیمه دوم این بازی را همچون نیمه نخست تهاجمی آغاز و موزس سیمون موفق شد گل سوم را در دقیقه ۴۶ وارد دروازه سودان کند.

تلاش بازیکنان تیم سودان برای کم کردن فاصله این شکست در دقیقه ۷۰ نتیجه داد و «خیدیر دایین» موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه نیجریه را باز کند.

در دیگر دیدار این گروه از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه تیم ملی مصر به مصاف گینه بیسائو می رود.