شناسهٔ خبر: 51994195 - سرویس اجتماعی
منبع: عصر ایران | لینک خبر

سیل در ایلام/ ۱۰۰ خانوار در مورموری دچار آسیب شدند/ تخریب ۶۰ درصد از راه‌های عشایری آبدانان

مدیرکل امور عشایر استان ایلام: سیاه چادر و اسباب اثاثیه ۴۰خانوار عشایری تخریب و یا از بین رفته است.

صاحب‌خبر -

سیل در مورموری آبدانان خسارت‌های را در زمینه ‌های مختلف وارد کرد، خسارت‌های که رئیس دفتر رئیس جمهور بر جبران انها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا؛ حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در این زمینه اظهار کرد: خوشبختانه سیل مورموری هیچ گونه تلفات جانی نداشت اما بیش از ۱۰۰ خانوار در سیل مورموری دچار آسیب شدند.

وی گفت: با توجه به آمادگی ها وهشدارهایی که قبل از بارندگی داده شده بود و با تشکیل ستاد مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن تصمیمات خوبی برای امدادرسانی به مردم سیل زده بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان گرفته شد.

نورالله تیموری، مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام در بازدید از شهر سیل زده مورموری از وصل آب شرب شهر مورموری خبر داد و گفت: خسارات احتمالی وارده به تاسیسات آب این مناطق ازیابی و با اقدامات جهادی هر چه سریع تر تأسیسات آبرسانی آسیب دیده ترمیم می شود.

وی گفت: نیروهای امدادی این شرکت در شهرستان آبدانان و اداره آبفای شهر مورموری از شب گذشته در حالت آماده باش بوده و نسبت به رفع چندین مورد شکستگی خط انتقال و شبکه توزیع آب شهر اقدام نموده اند.

تیموری تصریح کرد: آب شهر مورموری وصل است و در حال حاضر تنها آب دو روستای این منطقه قطع می باشد که با تانکرهای آبرسانی آب این مناطق تامین و طی ساعت های آینده این مشکل نیز رفع می شود.

سیل؛ ۶۰ درصد راه‌های عشایری آبدانان را با خود بُرد

یاسمی، مدیرکل امور عشایر استان ایلام نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۶۰ درصد از راه‌های عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیل تخریب شده است، اظهار کرد: سیاه چادر و اسباب اثاثیه ۴۰خانوار عشایری تخریب و یا از بین رفته است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ تن علوفه دامی عشایر شهرستان آبدانان از بین رفته و یا بلا استفاده شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور در پی جاری شدن سیل در بخش‌هایی از استان ایلام در تماس با استاندار وضعیت منطقه آسیب دیده از سیل را جویا و از میزان زیان‌های وارده مطلع شد.

غلامحسین اسماعیلی در تماس تلفنی با حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام تاکید کرد همه دستگاه‌های امداد رسان با سرعت عمل و جدیت هرچه بیشتر به کمک آسیب دیدگان بشتابند و اقلام ضروری سیل‌زدگان تامین شود.

براساس اولین گزارش‌های رسمی در منطقه مورموری آبدانان استان ایلام در مدت ۶ ساعت بیش از ۹۵ میلی متر باران باریده و سبب جاری شدن سیل و خسارت به زمین‌های کشاورزی و برخی واحدهای مسکونی شده است.