شناسهٔ خبر: 51994065 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۶۰ درصد صنایع خوزستان راکد هستند

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: خوزستان دومین استان صنعتی کشور است اما بیش از ۶۰ درصد آن در حال حاضر راکد یا نیمه راکد هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا آقا رضا فتوحی شنبه در نشست فعالان اقتصادی خوزستان با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و ۲ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: اگر سه وزیر نفت، صمت و کشاورزی  همراه این کمیسیون به استان سفر می کردند شاید خروجی کار بهتر و تصمیمهای بهتری برای استان گرفته می شد.

وی گفت: با این  شرایط خوزستان در بحث  اشتغالزایی صنعتی و کشاورزی رتبه ۲۲ کشور را دارد که قابل قبول نیست.
فتوحی با اشاره به اینکه خوزستان تکیه گاه منافع ملی است ادامه داد: ما خواستار احیای فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری  مقام معظم رهبری و طرح جامع نخیلات در استان هستیم و توسعه صنایع پایین دستی را در دستور کار قرار داده ایم.

در ادامه این نشست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه وضعیت استان را  در بخش اقتصادی باید با تلاش بهبود ببخشیم ادامه داد: معمولا حل مشکلات استات به تهران واگذار می شود به همین دلیل هم مشکلات استان باقی مانده است.
شهلا عموری اظهار داشت: مشکلات خوزستان بیشتر نشات گرفته از کم کاری شرکت های دولتی است که به مسئولیت های اجتماعی خود عمل نمی کنند.
وی گفت: از صنایع بزرگ پشتیبانی زیادی می شود  اما صنایع کوچک حامی ندارند.
عموری ادامه داد: خوزستان با وجود  داشتن صنایع بزرگ مثل نفت، پتروشیمی و فولاد اما تاثیری در وضعیت زندگی مردم و استان حاصل نشده است.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از روز پنجشنبه هفته گذشته به خوزستان سفر کرده اند تا مسائل و مشکلات استان را از نزدیک بررسی کنند.