شناسهٔ خبر: 51994052 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

قطع درختان جنگلی دزفول این بار در شهیون

دزفول-ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دزفول با بیان اینکه قطع درختان جنگلی این شهرستان به حوزه زاگرس رسیده است، گفت: حافظان محیط زیست، عامل قطع درختان جنگلی در بخش شهیون را دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست دزفول، مسعود نوری پور روز شنبه افزود: ماموران یگان حفاظت ایستگاه محیطبانی قلعه شاداب در زیستگاه‌های تحت مدیریت این سازمان هنگام گشت موفق به توقیف خودروی حامل چوب درختان جنگلی از نوع بادام کوهی و دستگیری راننده این وانت شدند. 

وی هرگونه قطع درختان در حوزه شهرستان را ممنوع دانست و ادامه داد: حفاظت از طبیعت و زیستمندان آن خط قرمز دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی است و درصورت بروز هرگونه تخلف در این زمینه طبق قانون با عاملان به شدت برخورد می‌شود.

سرپرست حفاظت محیط زیست دزفول اظهارداشت: متاسفانه قطع درختان در چند سال اخیر افزایش یافته که تنها راه برون رفت از این چالش حمایت و همکاری همه آحاد جامعه و دستگاه‌های تاثیرگذار در پیشگیری از وقوع حوادث مشابه، آگاهی بخشی عمومی است.

دستگیری شکارچی پرندگان در دزفول 

نوری پور گفت: محیطبانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول هنگام گشت و کنترل برای پیشگیری از تخلفات زیست محیطی، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیر مجاز پرنده در سطح شهرستان شدند.

وی هرگونه شکار بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست را ممنوع دانست و افزود: در این عملیات تعدادی پرنده وحشی و یک قبضه اسلحه بادی از متهم کشف و ضبط شد.

سرپرست حفاظت محیط زیست دزفول بیان کرد: متهم طبق قانون شکار و صید برای رسیدگی به تخلف صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی شد.

به گزارش ایرنا جلوگیری از قطع گسترده درختان در جای جای شهرستان دزفول نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی، نظارتی و قضایی است.

متخلف زنده گیری پرندگان وحشی در دزفول دستگیر شد

 نوری پور گفت: پس از گزارش دوستداران محیط زیست در بخش شهیون مبنی بر حضور صیاد غیرمجاز پرنده حمایت شده سهره در این منطقه، پرسنل ایستگاه محیطبانی قلعه شاداب بلافاصله عازم محل شدند و در اقدامی غافلگیرانه موفق به دستگیری متخلف و کشف و ضبط ادوات و صید غیرمجاز شدند.
وی افزود: حیات همه موجودات زنده در چرخه زیستی به یکدیگر  وابسته است لذا هرگونه صید و شکار بدون مجوز و بی رویه منجر به اختلال در نظم اکوسیستم و آسیب به حیات سایر جانداران و درنهایت انسان خواهد شد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دزفول خاطرنشان کرد: برابر با مصوبه ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، متهم پس از رسیدگی قضایی به تخلف صورت گرفته محکوم به پرداخت جزای نقدی ضرر و زیان وارده به محیط زیست خواهد شد.