شناسهٔ خبر: 51258959 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی: اولویت نخست دولت حل مشکلات معیشتی مردم است

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: ماموریت و اولویت نخست ما به عنوان نمایندگان دولت حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم است.

صاحب‌خبر -

یعقوبعلی نظری سه‌شنبه شب در جمع تشکل های مردمی و انقلابی مشهد در حسینیه قرآن و عترت این شهر افزود: دیگر امور هم محل خود را دارند و نمی توانیم از آنها غافل شویم و نمی‌توان آنها را حذف کرد اما متمرکز برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بین مردم و مسئولان حتی در حرف نیز نباید جدایی باشد و نظام اسلامی، مردمی است و باید باشد.
استاندار در خصوص جوانگرایی هم گفت: جوانگرایی را مبتنی بر تحقق ماموریت ها انجام می دهیم و در خصوص انتصاب مدیران خاص نیز به هیچ عنوان تحت فشار نیستم و سفارش پذیر هم نیستم.

نظری افزود: حضور در تشکل‌های مردمی، کادرسازی و نیروسازی است تشکل‌های مردمی را باید سامان دهیم و پایگاه های بسیج را تقویت کنیم و همه اینها ظرفیت نیروسازی و آماده کردن جوانان برای مسئولیت است.

وی ادامه داد: معتقدیم که بخش های مختلف باید توسط مردم اداره شود و دستگاه‌های حاکمیتی نباید تصدیگری کنند و باید زمینه را برای حضور تشکل‌های مردمی فراهم کرد و دستگاه‌های حاکمیتی و دولت باید به این سمت هدایت شوند که موانع را از مسیر جریان های مردمی بردارند و روان سازی کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: سیاست ما در همه بخش‌ها این است که مبتنی بر تشکل‌های مردمی باشد و دستگاه‌های حاکمیتی در خدمت این جریانات باشند.
نظری در خصوص پذیرش این مسئولیت هم افزود: برای استانداری داوطلب نبودم اما با توجه به درخواست و اقبالی که شد و با این نگاه که تکلیف شد و می توانم منشاء اثر باشم این مسئولیت را پذیرفتم.

وی در خصوص صدور مجوز برای تجمعات مردمی نیز ادامه داد: مسئولان برای صدور مجوز نگران سوء استفاده هستند همچنان که در تجمع کشاورزان اصفهانی این اتفاق رخ داد و سوءاستفاده‌هایی شد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به موضوعات مهم تربیتی هم گفت: این یک بحث تدریجی است و باید محیط ها را آماده کنیم و نظام اسلامی باید همه جای آن تربیتی باشد.

نظری در خصوص مهاجران افغانستانی هم اظهار کرد: موضوع مهاجرت، یک موضوع اجتماعی است و امنیتی برخورد نمی‌کنیم اما دقت های لازم را در این خصوص داریم.

عدم ارتباط کافی مدیران با مسئولان شرکت های دانش بنیان و درخواست ارتباط نزدیک و چهره به چهره، اهمیت مهارت محوری در آموزش عالی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، انتخاب مدیران توانمند، رفع کمبود فضا و استاد در دانشگاه فرهنگیان، توجه به مدارس مسجد محور، توجه به موضوع عفاف و حجاب در ورزش، لزوم وجود پیوست عدالت برای همه فعالیت‌ها و توجه به جریانهای مطالبه اجتماعی و همچنین روستاها از موضوعاتی بود که مسئولان تشکل‌های مردمی و انقلابی مطرح کردند.