شناسهٔ خبر: 51235796 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان: در عزل و نصب مدیران دخالت نمی‌کنم/در برابر مسائل استان ساکت نمی‌نشینم

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در عزل و نصب دخالت نخواهم کرد، اما برای مشورت آمادگی داریم و اگر مشکلی ببینم تذکر می‌دهم و ساکت نمی‌نشینم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی دوشنبه‌شب در دیدار اعضای شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان با روایتی از حضرت علی(ع)، اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند، هر کس بتواند چهار صفت را از خود دور کند سزاوار است به او بدی و ناخوشی نرسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، پرهیز از شتاب‌زدگی، پرهیز از لج‌بازی و ستیزه‌جویی، پرهیز از خودپسندی و تنبلی و سستی را چهار صفتی بیان کرد که حضرت امیرالمومنین بر پرهیز از آنها تاکید کرده‌اند.

وی گفت: نمی‌توان تمامی دولت‌ها در کشور را به خیانت متهم کرد اما اشتباهاتی را مرتکب شده‌اند.

وی عمل و کارکردهای شورای ائتلاف را از روی اخلاص و وظیفه دانست و گفت: شماها برای کمک به نظام به وظیفه عمل کرده‌اید و این از سر دلسوزی و انقلابی‌گری شماهاست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: تا قبل از انتخاب استاندار جدید، ۶۰ کاندیدای استانداری که رزومهخود را به وزارت کشور داده بودند با بنده تماس می‌گرفتند اما در پروسه انتخاب استاندار دخالتی نداشتم و عقیده دارم که باید خود دولت استاندار را انتخاب می‌کرد.

وی افزود: من به کردستان تعلق خاطر دارم به طور مثال وقتی مسابقات  والیبال را نگاه می‌کنم از پیروزی‌های تیم کردستان خوشحال می‌شوم.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: ایده بنده تغییر نمی‌کند و در عزل و نصب مدیران دخالت نخواهم کرد، اما برای مشورت آمادگی داریم و اگر مشکلی ببینم تذکر می‌دهم و ساکت نمی‌نشینم.

وی خطاب به نیروهای انقلابی استان گفت: اگر در دولت آقای رئیسی سراغ شما نیامدند یا به شما کم لطفی شده، یا توانایی را در شما ندیده‌اند و یا اینکه افرادی غرض‌ورزی کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان مثبت‌گرایی و کمک به دولت را توصیه کرد و گفت: در دولت اول آقای روحانی همیشه از دولت قبل خود انتقاد داشتند که آواربرداری می‌کنند اما در دولت آقای رئیسی چنین موضوعی بیان نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در دولت قبل اعلام کردند ژنرال‌هایی هستند که گروهبان‌های دولت پیشین را بیرون انداختند و مشکلاتی ایجاد کردند اما بنده خواهان موفقیت بودم چرا که دولت جمهوری اسلامی است و مردم از موفقیت دولت‌ها منتفع می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنانش به مشکل آب سنندج و بانه اشاره و تاکید کرد: میزگردهایی با حضور کارشناسان و مسوولین در صداوسیما برگزار شود و موصوع را برای مردم تشریح کنند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰