شناسهٔ خبر: 51168662 - سرویس سیاسی
منبع: مشرق | لینک خبر

نخستین مصاحبه با «قرداحی» پس از استعفا؛

از اقدام برای استعفا خرسند هستم

تسنیم

وزیر اطلاع رسانی لبنان ساعاتی پس از استعفا در گفتگوی اختصاصی به تشریح دلایل استعفای خود پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز جمعه ساعاتی پس از  استعفای خود با خبرنگار در بیروت مصاحبه کرد.

قرداحی خاطر نشان کرد که از گام خود برای استعفا خرسند است، چرا که بار وزارت اطلاع رسانی بر روی دوش وی سنگینی می‌کرد، اما اکنون از زیر بار این فشارها آزاد شده است؛ چه فشارهای روانی یا حتی فشار کسانی که خواستار استعفای وی شده بودند و نیز فشارهای کسانی که از وی می‌خواستند استعفا نکند.

بیشتر بخوانید:

نخستین واکنش انصارالله به استعفای «جورج قرداحی»

قرداحی فاش کرد که این تصمیم را پس از بررسی عمیق و رایزنی با تمام همپیمانان و دوستانش اتخاذ کرده است. وی در این باره گفت به این نتیجه رسیدم که زمان برای انجام استعفا با توجه به نزدیک شدن سفر آتی رئیس جمهور فرانسه به عربستان سعودی مناسب است.

وی افزود ماکرون رئیس جمهور فرانسه به رهبران لبنان پیشنهاد میانجیگری با مقامات سعودی برای از سرگیری روابط ریاض با لبنان را مطرح کرده است.

قرداحی در پایان گفت ابتکار رئیس جمهور فرانسه، ابتکار خوبی است و وظیفه ما هم کمک و حمایت از تلاش‌های وی است، به همین سبب تصمیم گرفتم پیش از استعفای وی استعفا دهم و این ابتکار مثبت یعنی استعفا را امروز انجام دهم به  امید اینکه اولا خیر و منفعت برای لبنان و ثانیا برای روابط لبنان و عربستان سعودی و عربی حاشیه خلیج(فارس) به همراه داشته باشد.

خاطر نشان می‌شود «جورج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز جمعه دوازدهم آذر پس از نزدیک به سه ماه فشار عربستان سعودی و محور عربی هم‌سو با این کشور علیه وی، از سمت خود استعفا کرد.

قرداحی سه ماه قبل از آنکه به عنوان وزیر کابینه دولت نجیب میقاتی انتخاب شود، از جنگ عربستان در یمن انتقاد کرده بود و آن را بیهوده دانسته و گفته بود که انصارالله یمن همانند حزب الله، از کیان و کشورشان دفاع می‌کنند که این  اظهارات منطقی وی خشم گسترده ریاض و فشارهای گسترده آن بر مقامات لبنانی و قطع روابط دوجانبه را به دنبال داشت.