شناسهٔ خبر: 51120506 - سرویس سیاسی
منبع: دانشجو | لینک خبر

ادعای تل‌آویو درباره کمک مذاکرات وین به هسته‌ای‌تر شدن ایران

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از احتمال افزایش توانمندی‌های هسته‌ای ایران به کمک مذاکرات وین، از کشور‌های جهان خواست مانع دستیابی ایران به توانمندی اتمی نظامی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در حالی که دور هفتم مذاکرات کمیسیون مشترک برجام با هدف اعمال مجدد محدودیت‌های شدید بر برنامه هسته‌ای ایران به بهانه احیای توافق هسته‌ای روز گذشته (دوشنبه) در وین انجام شد، اما تل‌آویو خلاف این واقعیت را ادعا می‌کند.

«آلون اوشپیتز» سرپرست وزارت خارجه رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه با شبکه رادیویی «کان» مدعی شد اسرائیل نگران است که مذاکرات وین به ایران کمک کند تا به آستانه توانمندی اتمی نظامی برسد.

اوشپیتز در این مصاحبه که بخش کوتاهی از آن فعلا منتشر شده، ادعا کرد: «اجماع گسترده‌ای در جامعه بین‌المللی وجود دارد که باید از دستیابی ایران به بمب جلوگیری شود. اسرائیل می‌گوید که ایران باید از ظرفیت این امر محروم شود».

مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر تلاش‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین برای احیای برجام را شدت بخشیده‌اند و از هر تریبونی برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کنند.

نمایندگان ایران و کشور‌های گروه ۱+۴ عصر دوشنبه با حضور در هتل «کوبورگ» محل مذاکرات احیای برجام در وین، دور هفتم گفتگو‌های کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند. روزنامه «نیویورک تایمز» نیز بامداد امروز به نقل از یک مقام اروپایی نوشت که مذاکره کننده ایران هشدار داده در صورتی که خواسته‌های ایران در مذاکرات برآورده نشود، تهران برنامه هسته‌ای خود را تشدید خواهد کرد.

امروز همچنین «ران کوخاو» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ادعای اینکه تل‌آویو با توجه به ازسرگیری مذاکرات وین برای هر نوع احتمالی آماده می‌شود، مدعی شد این رژیم هرگز اجازه نزدیک شدن ایران به توانمندی اتمی نظامی را نمی‌دهد.

دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگرداند، اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این راستا خودداری کرده است.