شناسهٔ خبر: 51108295 - سرویس ورزشی
منبع: آریا | لینک خبر

امتیازات 10 نفر برتر توپ طلای 2021؛ مسی 33 امتیاز بالاتر از لواندوفسکی

صاحب‌خبر -
امتیازات 10 نفر برتر توپ طلای 2021؛ مسی 33 امتیاز بالاتر از لواندوفسکی
خبرگزاری آریا- پس از مدت ها حدس و گمان، برنده توپ طلای 2021 مشخص شد. 
به گزارش آریا، لیونل مسی، روبرت لواندوفسکی و جورجینیو به عنوان نفرات اول تا سوم توپ طلا انتخاب شدند. پرونده توپ طلای 2021 امشب در پاریس و با اهدای جایزه به لیونل مسی بسته شد. ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن که رقابت تنگاتنگی با روبرت لواندوفسکی داشت امشب هفتمین توپ طلای خود را دریافت کرد و دست نیافتنی تر شد. 10 نفر نهایی توپ طلای 2021 به انتخاب کارشناسان و خبرنگاران فرانس فوتبال به شرح زیر هستند. 
نفرات برتر توپ طلای 2021
1- لیونل مسی (بارسلونا / پاری سن ژرمن / آرژانتین) - 613 امتیاز
2- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ / لهستان) - 580 امتیاز 
3- جورجینیو (چلسی / ایتالیا) - 460 امتیاز 
4- کریم بنزما (رئال مادرید / فرانسه) 239 امتیاز
5- انگولو کانته (چلسی / فرانسه) 186 امتیاز 
6- کریستیانو رونالدو (یوونتوس / منچستریونایتد / پرتغال) - 178 امتیاز 
7- محمد صلاح (لیورپول / مصر) - 121 امتیاز
8- کوین دی بروین (منچسترسیتی / بلژیک) - 73 امتیاز 
9- کیلیان ام باپه (پاری سن ژرمن / فرانسه) - 58 امتیاز 
10- جانلوییجی دوناروما (میلان / پاری سن ژرمن / ایتالیا) - 36 امتیاز 
لیونل مسی پس از برنده شدن توپ طلا برای هفتمین بار، حیرت خود از دستیابی مجدد به این جایزه را ابراز کرد. به نقل از موندو دپورتیوو، مهاجم پاری سن ژرمن که در سال 2021 بالاخره مزه یک افتخار ملی با آرژانتین را چشید، در واکنش به دریافت این جایزه گفته است: واقعا به کسب مجدد این جایزه افتخار می کنم. دستیابی به این جایزه برای هفتمین بار باورکردنی نیست. مایلم از خانواده خودم، دوستانم و تمامی آن هایی که همیشه مرا دنبال می کنند و حامی من هستند تشکر کنم چون بدون آن ها نمی توانستم به این مهم برسم. دستاورد ماه ژوئن همراه با تیم ملی مرا غافلگیر کرد. حالا هفت توپ طلا دارم؛ چیزی که هرگز تصورش را نمی کردم. می خواهم با شور و اشتیاق سراغ فصل جدید زندگی خودم بروم. من در پاریس خوشحالم و کاملا با آن سازگار شده ام.
ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن در بخشی از سخنرانی خود هنگام دریافت جایزه گفت: می خواهم اسم روبرت را بیاورم، رقابت با او برای من یک افتخار واقعی بود. به نظرم فرانس فوتبال باید توپ طلای سال 2020 ات را به تو اهدا می کرد، شایسته آن بودی. 
عملکرد درخشان روبرت لواندوفسکی در سال 2021، منجر به کسب حداقل یک عنوان فردی اهدایی نشریه فرانس فوتبال برای او شد. ستاره باشگاه بایرن مونیخ، پس از کسب جایزه "مهاجم برتر سال" صحبت کوتاهی داشت: بسیار مفتخرم که در اینجا هستم و موفق به کسب این عنوان شده ام. می خواهم از تمام هم تیمی ها، مربیان و اعضای کادر فنی تشکر کنم. از خانواده ام به شکل ویژه تشکر می کنم.
لواندوفسکی همچنین گفت و گوی مختصری با TVP Sport داشت: برای سرگرمی به اینجا آمدم. از چیزی شگفت زده نشدم چون سورپرایزی وجود ندارد؛ من تمام کاری که از دستم بر می آمد را انجام دادم. عناوین فردی برای سرگرمی اند و مهم ترین عناوین، آن هایی هستند که همراه با تیم کسب می‌ کنید.