شناسهٔ خبر: 51095611 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

موضع‌گیری خصمانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی علیه ایران

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی سخنانی مدعی شد ایران تنها به دلیل نیاز مالی پای میز مذاکره حاضر شده و در صورت توافق نیز به برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتص، «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لیز تراس همتای انگلیسی خود مدعی شد که ایران تنها به دلیل نیاز مالی پای میز مذاکره حاضر شده و در صورت توافق نیز به برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد: ایرانی‌ها تنها به یک دلیل به این مذاکرات می‌آیند و آن لغو تحریم‌ها است. آنها به پول نیاز دارند.

وی مدعیات بی اساس خود افزود: آنها برای زمان بازی خواهند کرد، میلیاردها دلار از رفع تحریم‌ها به دست خواهند آورد، به فریب دنیا ادامه داده و برنامه هسته‌ای خود را پنهانی پیش می‌برند. این همان کاری است که در گذشته انجام داده‌اند و این بار نیز همین کار را خواهند کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت: یک ایران هسته‌ای کل خاورمیانه را وارد یک مسابقه تسلیحات هسته‌ای خواهد کرد. ما خود را در یک جنگ سرد جدید خواهیم دید. جهان باید از این امر جلوگیری کند و می‌تواند از آن جلوگیری کند.

هفتمین دور از مذاکرات وین امروز دوشنبه در ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به وقت ایران آغاز شد. این در حالی است که دولت جدید ایران می‌گوید با عزم و اراده جدی وارد مذاکره خواهد شد و طرف‌های مقابل باید این پنجره فرصت را مغتنم بشمرند چون تا ابد باز نخواهد ماند.

ایران همچنین مشخص کرده در وین، بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح نیست چون موضوع هسته‌ای در سال ۱۳۹۴ در قالب توافقی که بین ایران و ۱+۵ شکل گرفت به طور کامل حل و فصل شد. موضوع اصلی مذاکرات وین بررسی «پیامدهای ناشی از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام» است و این پیامدها هم فقط منحصر به رفع «تحریم‌های» وضع شده آمریکا علیه ایران خواهد بود.