شناسهٔ خبر: 51072702 - سرویس سیاسی
منبع: جماران | لینک خبر

خبر مهم در مورد آینده طرح رتبه بندی فرهنگیان/ رئیس کمیسیون آموزش: منابع رتبه بندی معلمان قابل تامین است + فیلم

منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه «منابع رتبه بندی معلمان قابل تامین است»، تاکید کرد: «هدف غایی از رتبه بندی معلمان، کیفیت بخشی به آموزش و پرورش و اعتلای جایگاه و کرامت فرهنگیان است. حقوق و مزایای معلمان در رتبه‌بندی باید ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد.»

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه «منابع رتبه بندی معلمان قابل تامین است»، تاکید کرد: «هدف غایی از رتبه بندی معلمان، کیفیت بخشی به آموزش و پرورش و اعتلای جایگاه و کرامت فرهنگیان است. حقوق و مزایای معلمان در رتبه‌بندی باید ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد.»

 

آخرین خبرها از اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان

برنا نوشت: عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طی اصلاحات کمیسیون آموزش برای طرح رتبه بندی، حدود 12 و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که برای امسال بتوانیم رتبه بندی فرهنگیان را اجرایی کنیم.

چندی پیش لایحه ی رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس به پای تصویب رفت که با نظر هیئت رئیسه و برخی از نمایندگان مجلس قرار شد، اصلاحاتی روی آن اعمال شود و مجدد برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس بیاید حالا چند روزی از این اتفاق می گذرد و این اصلاحاتی از سوی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انجام شده است و همه منتظر هستند تا این لایحه به مجلس بیاید دوباره به رأی گیری گذاشته شود.

شیوا قاسمی پور، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا درباره بررسی جزئیات لایحه رتبه بندی فرهنگیان گفت: این لایحه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اصلاح شد.

وی با بیان اینکه آن چیزی که مشکل رتبه بندی بود، اعداد و ارقام و میزان افزایش حقوق بود، افزود:  رقم هایی که در این زمینه اعلام می شد متفاوت بود و نظر های مختلفی ارائه می شد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: با بررسی های دقیق کمیسیون آموزش تعداد معلمان، میزان افزایش و بودجه لایحه رتبه بندی تقدیم رئیس مجلس و اعضای هیئت رئیسه شد.

قاسمی پور گفت: حدود 12 و نیم میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که برای امسال بتوانیم رتبه بندی فرهنگیان را اجرایی کنیم.

وی افزود: این لایحه با اصلاحات انجام شده در سامانه بارگزاری می شود و برای رأی گیری و بررسی به صحن علنی مجلس ورود پیدا می کند.

حجم ویدیو: 2.07M | مدت زمان ویدیو: 00:01:07 دانلود ویدیو
مجلس شورای اسلامی حقوق معلمان رتبه بندی معلمان رتبه بندی فرهنگیان طرح رتبه بندی معلمان