شناسهٔ خبر: 51072693 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکدل: پاداش وزارت ورزش به تیم ملی هندبال زنان امروز پرداخت می‌شود

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون هندبال گفت: وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قول داده بودند که در صورت صعود تیم ملی هندبال زنان به مسابقات جهانی اسپانیا، به اعضای تیم پاداش بدهند و این وعده امروز محقق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، علیرضا پاکدل در مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا گفت: با توجه به زمان کمی که برای آماده ‌سازی جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان داشتیم و به این دلیل که آسیا مسابقات قهرمانی را با تاخیر برگزار کرد و کره از میزبانی انصراف داد و همچنین بعد از مسابقات هم کادر فنی تیم به کرونا مبتلا شد، تنها توانستیم دو اردو برگزار کنیم.  

وی افزود: تیم‌های اروپایی از ماه ها قبل در تورنمنت های مختلف حضور یافتند و به همین دلیل برای آمادگی بازیکنان با قزاقستان و ازبکستان برای برگزاری دیدار دوستانه صحبت کردیم اما موافقت نکردند و فقط سوریه آماده این دیدار تدارکاتی بود که این بازی به تیم ملی کمک چندانی نمی‌کرد.

رییس فدراسیون هندبال عنوان کرد: تنها کشوری هستیم که با حجاب در مسابقات جهانی بازی می کنیم و این امر باعث افتخار است.  

وی درباره پرداخت پاداش ها گفت: بودجه فدراسیون مشخص است؛ هم کمیته ملی المپیک، هم وزارت و هم فدراسیون هندبال در زمینه تامین ارز مشکل دارند. امیدوارم دولت در بخش تخصیص بودجه توجه ویژه‌ای به هندبال داشته باشد. حمید سجادی(وزیر ورزش) حمایت لازم را دارد. هر دو نهاد قول دادند بابت حضور در مسابقات جهانی، به دختران ملی‌پوش پاداش دهند و این پاداش امروز پرداخت می‌شود.

پاکدل اضافه کرد: به درخواست عزت الله رزم‌گر مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان، از فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی مردان خواستیم تا در بحث فنی به تیم ملی هندبال زنان مشاوره دهد و او هم در اردوی ملی پوشان حضور داشت.

خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال زنان نیز با تشکر از پاکدل گفت: با وجود کمبود حامی مالی تیم ملی را راهی مسابقات جهانی کردیم؛ مسوولان فدراسیون بسیار تلاش کردند تا بازیکنان به اینجا برسند. حضور در این مسابقات روزنه‌ امید است و امیدوارم در دوره بعد هم جهانی شویم. امیدوارم وزارت ورزش از هندبال زنان حمایت ویژه‌ای کند. بازیکنان در شرایط سخت تمرین کرده و امیدوارم بتوانند در مسابقات جهانی افتخارافرینی کنند.

مراسم بدرقه تیم ملی هندبال زنان عصر یکشنبه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، مریم کاظمی معاون امور زنان وزارت ورزش و جوانان و سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

در این مراسم پیام حسن رییس فدراسیون بین المللی هندبال نیز خوانده شد. مصطفی در این پیام، نخستین حضور تیم ملی هندبال زنان را در مسابقات جهانی صمیمانه تبریک گفت و آن را دستاوردی تاریخی خواند که می‌تواند زمینه‌ساز رشد ملی‌پوشان باشد.

تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با یک شکست مقابل ژاپن و سه پیروزی مقابل تیم‌های اردن، کویت، سوریه و فلسطین با قرارگیری در رده دوم گروه خود به نیمه نهایی راه یافت و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا را کسب کرد.

ملی‌پوشان ایران در نیمه نهایی با شکست مقابل کره جنوبی و قزاقستان در رده چهارم این مسابقات قرار گرفتند و در نهایت کره جنوبی قهرمان آسیا شد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی جهان از دهم تا بیست و هشتم آذرماه در اسپانیا برگزار می‌شود و تیم ایران در گروه سوم با تیم‌های نروژ، رومانی و قزاقستان همگروه است.