شناسهٔ خبر: 51071443 - سرویس گوناگون
منبع: ایسنا | لینک خبر

استفاده از قوطی و پروفیل‌ها در سازه‌های فلزی

سازه هایی که عناصر اصلی و فرعی آنها با اتصال مقاطع فلزی ساخته می شوند را سازه فلزی می گویند. برای ساخت این سازه ها از تیرهای فلزی، لوله، نبشی، ناودانی و انواع قوطی و پروفیل استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آراد آهن، استفاده از این مقاطع باعث می شود که سازه های فلزی، دارای وزنی کمتر و مستحکم در برابر هرگونه فشار، عوامل بیرونی و ضربه باشند؛ در نتیجه می‌توان گفت سازه های فلزی دارای تعادل نسبی بیشتر نسبت به سازه های بتنی هستند.

یکی از مصالح مورد استفاده در سازه فلزی، قوطی پروفیل ها می باشند. انواع قوطی و پروفیل ها مانند پروفیل زد، پروفیل سی و انواع قوطی های با سطح مقطع مربع و مستطیل برای ساخت اسکلت و سقف کاذب، شیروانی و در و پنجره مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد قوطی ستونی در سازه های فولادی

یکی از پرکاربردترین انواع قوطی‌ها، قوطی‌های ستونی هستند که از ورق های سیاه تولید می‌شوند و دارای دو نوع ساختمانی و صنعتی هستند. همچنین این قوطی ها را بیشتر در شاخه های 12 متری تولید و بسته‌بندی می کنند. جالب است بدانید که ابعاد این محصولات گاهی تا 400*400 میلی متر هم می رسند. این قوطی ها در سازه های فلزی و به طور کلی در صنعت ساختمان سازی و عمران دارای کاربردهای فراوانی هستند که از مهم ترین آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ساخت انواع پل های هوایی و عابر پیاده

استفاده در ساخت تابلوهای تبلیغاتی

کاربرد در ساخت بدنه و شاسی ماشین آلات سنگین صنعتی

استفاده به عنوان ستون در سازه های سبک فلزی

استفاده از قوطی و پروفیل‌ها در سازه‌های فلزی

بیشتر از نوع قوطی ساختمانی در ساخت اسکلت های فلزی استفاده می شود و نوع صنعتی آن در صنعت ساختمان سازی عموما برای ساخت سوله، کارگاه ها و انبار ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این را هم بدانید که کاربرد قوطی های ستونی تنها به بخش ساختمان سازی مربوط نمی شود بلکه از این مقاطع فولادی در صنعت خودروسازی و حمل و نقل، مصارف عمومی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، صنعت برای ساخت انواع ماشین آلات و جرثقیل، لوازم ورزشی و تفریحی استفاده می شود.

بررسی قیمت قوطی و پروفیل

قیمت قوطی و پروفیل تحت تاثیر مواردی چون کارخانه تولید کننده، نوع قوطی، ابعاد و ضخامت، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات دلار قرار می گیرد. اما مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت قوطی و پروفیل، قیمت ورق های فولادی است که در ساخت این مقاطع استفاده می شود. بیشتر از ورق سیاه و تا حدی نیز از ورق روغنی برای ساخت قوطی و پروفیل استفاده می شود.

مزایای کاربرد قوطی و پروفیل در سازه فولادی

قوطی ها، پروفیل های توخالی هستند که دارای سطح مقطع مربع و مستطیل می باشند و از آنها در سازه های فلزی بیشتر به عنوان ستون استفاده می کنند. توخالی بودن این محصولات باعث می شود تا آنها در دو جهت نیروهای ممان اینرسی از خود مقاومت بالایی نشان دهند که مناسب برای قاب خمشی است.

پس  زمانی از قوطی و پروفیل برای ساخت سازه فلزی استفاده می شود که بخواهیم نسبت به هردو محور و جهت، ممان اینرسی بالایی داشته باشیم و همانطور که گفتیم استفاده از قوطی ها در سازه های فلزی بیشتر برای ستون ها مناسب است که نیاز به مقاومت در دو محور را دارند؛ اما برای تیرها، استفاده از تیرآهن های معمولی که لازم است در حول محور اصلی دارای ممان اینرسی بالایی باشند، کافی است.

استفاده از قوطی و پروفیل‌ها در سازه‌های فلزی

به طورکلی مزایای استفاده از قوطی ها در سازه های فلزی عبارت است از:

مقاومت بالا نسبت به وزن

جذب نیروی خارجی کمتر

مقاومت بالا در برابر پیچش

شکل پذیری مناسب

جوش پذیری خوب

کیفیت سطحی خوب

نصب سریع و آسان

قوطی و پروفیل گالوانیزه

قوطی و پروفیل‌های گالوانیزه دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی هستند. بنابراین در مناطق و موقعیت های مرطوب از آنها استفاده می شود. به عنوان نمونه در ساخت گلخانه ها ، تجهیزات کشاورزی و سیستم های انتقال آب نیز استفاده می شود. قیمت پروفیل و قوطی گالوانیزه نسبت به نوع غیر گالوانیزه آن بالاتر است. خاصیت ضدزنگ زدگی این مقاطع فولادی بخاطر این است که قوطی های گالوانیزه با پوششی از فلز روی پوشیده شده اند.

استفاده از قوطی و پروفیل‌ها در سازه‌های فلزی

آراد آهن؛ مرجع فروش انواع قوطی و پروفیل در ایران

شرکت آراد آهن بدون اغراق مرجع عرضه کننده انواع قوطی پروفیل با پایین ترین قیمت در ایران می باشد. شما می توانید با مراجعه به وبسایت آراد آهن قیمت انواع قوطی و انواع پروفیل فولادی را مشاهده کنید و با سایر شرکت های عرضه کننده آهن آلات مقایسه کنید تا به صحت این ادعا پی ببرید. جهت ثبت سفارش خرید آهن آلات به سایت آراد آهن مراجعه نمایید و از قسمت ثبت سفارش، سفارش خرید یا صورت خرید خود را ثبت نمایید. همچنین می توانید با تماس تلفنی با شماره 34055-031 با کارشناسان فروش آراد آهن به صورت تلفنی صحبت کرده و سفارش خرید خود را اعلام نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی