شناسهٔ خبر: 51028113 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رییس جمهور آذربایجان از پوتین درخصوص تحولات قره‌باغ تقدیر کرد

علی‌اف اظهار داشت: برای کاهش خطرات باید مذاکره کنیم. از دولت روسیه برای نقشی که در ایجاد صلح ایفا می کنید قدردانی می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان که به سوچی روسیه رفته است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روابط دو جانبه در بعد سیاسی و اقتصادی در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته است.

پوتین در این دیدار با اشاره به افزایش 11 درصدی حجم روابط در مقایسه با سال گذشته، گفت: روسیه همچنان از شرکای تجاری مهم آذربایجان است. 

وی همچنین با اشاره به مسئله قره باغ نیز اظهار داشت: نیروهای صلح بانی روس، نقش مهمی در منطقه دارند. مرکز نظارت مشترک روس-ترک نیز به شکلی اثرگذار فعالیت خود را دنبال می کند. اما متاسفانه بازهم برخی اتفاقات در منطقه رخ می دهد. برای اینکه مردم در قره باغ در صلح و ثبات باشند و برای فراهم کردن شرایط لازم برای توسعه منطقه نیز گفتگو کردیم. اینکه چه کارهایی انجام شد و چه کارهایی باید انجام شود را خواهیم دید.

علی اف نیز با اشاره به حضور نیروهای صلح بان روس گفت: طی یکسال گذشته اتفاق جدی رخ نداده است. اتفاقات کوچکی رخ داد که بحران سیستماتیک بوجود نمی آورد. در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان درگیری هایی رخ داد. اما این در منطقه تحت مسئولیت نیروهای صلح بان روسی نبود. اما با این وجود باید این مسائل را به دقت مورد بررسی قرار داد و درباره آنها صحبت کرد.

وی افزود: برای کاهش خطرات باید مذاکره کنیم. از شما(پوتین) به نمایندگی دولت روسیه و نیز نیروهای صلح بان روسی برای نقشی که ایفا می کنید قدردانی می کنم. 

امروز نشست سه جانبه سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در سوچی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام