شناسهٔ خبر: 50406024 - سرویس اقتصادی
منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد :

۳۶۱ مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در ۲۲ روز صادر شد | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: از دهم مهرماه امسال با ابلاغ صدور مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد در مدت سه روز از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا امروز ۳۶۱ موافقتنامه اصولی برای متقاضیان تا چهارم آبان ماه صادر شد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به نقل از ایرنا غلامحسین حسینی نیا افزود: این تعداد صدور مجوز، حاکی از رشد ۴۵ برابری نسبت به سال گذشته است.

وی اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌منظور تسریع و تسهیل در صدور مجوزهای تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال پیش که فقط هشت مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای صادر شده بود، شاهد این رشد چند برابری هستیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این میزان استقبال از راه اندازی آموزشگاه های آزاد و تقاضای انباشته شده را ناشی از نقصان در روند قبلی و محدودیت‌های نادرست ایجاد شده که منجر به ایجاد امضاهای طلایی شده بود بود دانست و ادامه‌داد: با این اقدام برای همیشه بساط خرید وفروش مجوز آموزشگاه‌های آزاد جمع و به اجحاف در حق  موسسان آموزشگاه‌ها پایان داده شد.

به گفته وی، متقاضیان واجد شرایط دریافت‌کننده مجوز فعالیت می‌توانند با فراهم کردن الزام‌های کار مانند فضا، تجهیرات، مربی، برنامه آموزشی و اخذ مجوز بلافاصله فعالیت آموزشی خود را شروع کنند و سایر الزام‌ها مثل گواهی عدم سوء پیشینه، تاییدیه اداره اماکن و سایر تاییدیه‌ها را دربازه زمانی سه ماهه تهیه کرده و ارائه دهند.

وی تصریح‌کرد: لازم است متقاضیان راه‌اندازی آموزشگاه آزاد با مطالعه قبلی امکان‌سنجی و داشتن طرح کسب‌وکار و تحقیقات بازار و تجربه آموزشی وارد این عرصه شوند تا بتوانند در فضار رقابتی سالم به موفقیت دست یابند و پایداری فعالیت آموزشی خود را تضمین کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن استقبال از مشارکت و اعلام آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آموزش‌های آزاد فنی و حرفه‌ای، از برنامه‌های سازمان برای تشویق و حمایت از موسسان آموزشگاه‌های آزاد در رشته‌های آموزشی جدید و نیز در مناطق محروم که فاقد مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه آزاد هستند، همچنین و اگذاری مدیریت مراکز آموزش دولتی به آموزشگاه‌های آزاد بر اساس ظرفیت‌های قانونی موجود خبر داد.

بر اساس این گزارش ، پیش از این زمان مورد نیاز صدور مجوز این آموزشگاه‌ها نزدیک به هشت ماه بوده است.

پیشتر وزیر تعاون در این باره گفت: صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای برای افراد واجد شرایط حداکثر در سه روز کاری انجام خواهد شد و در صورت اطاله بررسی، سیستم به‌صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر می‌کند.