شناسهٔ خبر: 50347831 - سرویس استانی
منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد مطرح کرد:

رنگ بندی کرونایی شهرستان بویراحمد تشریح شد/اماکن گردشگری درچه شرایطی حق فعالیت دارند؟

یزدانپناه گفت: رنگ بندی کرونا در شهرستان بویراحمد نارنجی است و اماکن گردگشری با نظارت میراث فرهنگی و به شرط دریافت کارت واکسیناسیون بازگشایی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد یزدانپناه در گفتگو با  پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد گفت: کل پاسخ های دریافت شده از تست پی سی آر کرونا 84 هزار و 817 مورد است که از این تعداد کل پی سی آر مثبت 32 هزار و 102 مورد است.

وی به 29 هزار و 635 تست رپید  و اینکه  4 هزار و 227 مورد تست مثبت رپید مشاهده شد، اشاره کرد و افزود: کل فوتی ها  کرونادر شهرستان بویراحمد 393 مورد تا پایان 27 مهرماه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به رنگ بندی نارنجی در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت: بعد از شیوع واکسیناسیون در شهرستان بویراحمد آمار مرگ و میرها کاهش یافته است و مرگ و میرها  به سمت نوجوانان و جوانان سوق پیدا کرده است که این موضوع ناشی از تاثیر واکسیناسیون بوده است.

 وی در ادامه به تززریق 177 هزار و 909 مورد واکسن کرونا در نوبت اول اشاره کرد و اظهار داشت:  کل تزریقی ها واکسن کرونا در نوبت دوم 98 هزار و 264 دٌز است و در نوبت سوم 131 واکسن تزریق شد.

یزدانپناه به همکاری همه نهادها برای پوشش واکسیناسیون و تزریق واکسن اشاره کرد و افزود: شرط ایمنی زایی هر واکسن 80 درصد است و این موضوع زمانی محقق می شود که 100 درصد جامعه واکسینه شود.

رئیس مرکز بهداشت بویراحمد گفت: از میراث فرهنگی می خواهیم تا زمان پوشش کامل واکسیناسیون کرونا از بازگشایی اماکن گردشگری خود داری کرده و هر گونه بازگشایی به شرط داشتند کارت واکسیناسیون و با نظارت میراث فرهنگی باشد.

خبرنگار: محسن بهمنیار

انتهای پیام/