شناسهٔ خبر: 50341515 - سرویس ورزشی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارسلونا - رئال مادرید/ تاریخ آماده ورق زدن دویست و هشتادمین برگ الکلاسیکو

دویست و هشتادمین دیدار الکلاسیکو میان تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا امروز در نیوکمپ برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار  دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  دیدار الکلاسیکو میان تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید امروز در چارچوب بازی‌های هفته نهم لالیگا به میزبانی بارسلونا برگزار خواهد شد.

بارسلونا برای نخستین بار در ۱۵ سال گذشته در شرایطی پا به این بازی می‌گذارد که لیونل مسی، بهترین گلزن تاریخ الکلاسیکو را دیگر در اختیار ندارد. رئال مادرید نیز برخلاف سال‌های قبل زوج کهنه کار واران - راموس را  در قلب دفاعی خود نمی‌بیند. به همین دلیل می‌توان گفت ۲ تیم با ترکیبی جوان‌تر نسبت به سال‌های گذشته در الکلاسیکو با یکدیگر رقابت می‌کنند.  

در حال حاضر بارسلونا با کسب ۱۵ امتیاز از ۸ بازی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ شرایط خوبی ندارد و در رده هفتم لالیگا قرار دارد. شرایط رئال مادرید هم چندان متفاوت نیست و این تیم با ۲ امتیاز بیشتر در رده سوم ایستاده است.  

نکته نگران کننده برای بارسلونا این است که کاتالان‌ها تمام بازی‌های مهم خود در فصل جاری  را به حریفان واگذار کردند. بایرن مونیخ،   بنفیکا و اتلتیکو مادرید تیم‌هایی بودند که در هفته‌های گذشته توانستند بارسلونا را بدون دردسر شکست دهند. بلوگرانا حتی برای کسب ۳ امتیاز بازی خانگی برابر دینامو کیف متحمل زحمت زیادی شد و تنها با یک گل میهمان نه چندان مطرحش را شکست داد. همین موضوع نگرانی هواداران بلوگرانا از شکست احتمالی رئال مادرید را در پی داشته است.  

هر چند رئال مادرید هم نسبت به فصل‌های گذشته دچار افت شده، اما این تیم همچنان رقیب سرسختی برای تمام تیم‌ها به شمار می‌رود و با ستاره‌های نام آشنایی که دارد، می‌تواند در هر ثانیه به حریفان ضربه بزند و نتیجه را تغییر دهد.  

درگیری های مسی و راموس

مصدومان بارسلونا و رئال مادرید در الکلاسیکو

شرایط چند بازیکن بارسلونا از جمله رونالد آرائوخو، مارتین بریتویت، پدری و عثمان دمبله برای حضور در الکلاسیکو مشخص نیست و احتمال دارد بلوگرانا بدون این بازیکنان به مصاف رئال مادرید برود.  

دنی سبایوس و گرت بیل نیز غایبان قطعی رئال مادرید هستند. حضور دنیل کارواخال، ایسکو و لوکا یوویچ در الکلاسیکو نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما ادن هازارد در صورت صلاحدید آنچلوتی می‌تواند نخستین بار در الکلاسیکو بازی کند.  

کومان روی لبه تیغ الکلاسیکو

کومان که از فصل گذشته هدایت بارسلونا را بر عهده گرفته، نتوانسته با این تیم به موفقیت برسد و تاکنون بلوگرانا در چند بازی با هدایت او متحمل شکست‌های سنگینی شده که در تاریخ این باشگاه کم سابقه بوده است.  

همین نتایج ضعیف در دوران سرمربیگری کومان باعث شده تا هواداران بارسلونا با عینک بدبینی به نتیجه الکلاسیکو نگاه کنند. در صورتی که بارسلونا بازنده الکلاسیکوی خانگی فردا باشد، مطمئنا انتقادات از کومان بیشتر و سرمربی هلندی یک قدم به درب خروجی باشگاه نزدیک‌تر خواهد شد.  

نتایج ضعیف بارسلونا با کومان

تاریخچه الکلاسیکو

نخستین بار الکلاسیکو در سال ۱۹۰۲ برگزار شد. ۲ تیم تاکنون ۲۷۹ بار در تمام مسابقات به مصاف هم رفتند که سهم رئال مادرید ۱۰۲ پیروزی بوده و بارسلونا ۱۱۵ بار این بازی را برده است. در ۶۲ دیدار نیز ۲ تیم به تساوی رسیدند.

با این حال آمار رئال مادرید در الکلاسیکو‌های لالیگایی بهتر است و در ۱۸۲ دیداری که برگزار شده، رئال مادرید ۷۵ پیروزی در مقابل ۷۲ باخت را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید

غیبت ستاره ها سال های نه چندان دور در الکلاسیکو

غیبت ستارگان سال‌های نه چندان دور در الکلاسیکو 

الکلاسیکو برخلاف سال‌های گذشته دیگر شاهد حضور ستارگان بزرگی مانند ژاوی، اینیستا و کاسیاس نیست. با جدایی بازیکنان بزرگ دیگری مانند راموس، رونالدو، مسی و سوارز این بازی تا حدود زیادی از سکه افتاده است. با این حال تقابل دو غول اسپانیایی که هر کدام سلطه طولانی مدت بر فوتبال اروپا را تجربه کردند، هیچگاه خالی از لطف نیست و در دویست و هشتادمین الکلاسیکو چشم‌های میلیون‌ها هوادار از سراسر جهان به ساق‌های ستارگان جوان و باتجربه‌ای دوخته می‌شود که هر کدام از آن‌ها ممکن است در نیوکمپ روزی رویایی را تجربه کنند.  

انتهای پیام/