شناسهٔ خبر: 50335299 - سرویس علمی-فناوری
منبع: اکونیوز | لینک خبر

جزئیات حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در رقابت سوپرنوای جیتکس

اقتصاد ایران: کارشناس توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی جزئیات حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در رقابت سوپرنوای رویداد جیتکس را تشریح کرد و از راهیابی یک استارت آپ ایرانی به مرحله فینال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران، طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها با انتشار گزارش‌هایی در مورد شرکت نمایندگان ایران در نمایشگاه جیتکس، نسبت به توانایی‌های استارت‌آپ‌های شرکت کننده و رقابت سالم این کسب و کارهای نوپا با شرکت‌های دیگر شرکت کننده در این رقابت، تردیدهایی وارد کردند.

در این زمینه سلمان مرادی کارشناس توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی نحوه حضور استارت‌آپ‌های ایرانی به نیمه‌نهایی و فینال رقابت سوپرنوای نمایشگاه جیتکس را تشریح کرد.

وی گفت: کسب و کارهای نوپای ایرانی با شرکت در یک رقابت سخت با دیگر همتایان‌شان از بقیه جهان به مرحله نیمه‌نهایی رقابت سوپرنوا در جیتکس فیوچر استارز رسیدند و حتی بر اساس فهرستی که به زودی در وب‌سایت جیتکس منتشر می‌شود، ایران یک نماینده در میان فینالیست‌های رقابت دارد.

مرادی توضیح داد: ۲۰ شرکت ایرانی حاضر در جیتکس تمامی اقلام لازم برای شرکت در رقابت سوپرنوا را از قبل آماده کرده‌بودند و ۷ شرکت ایرانی که به مرحله نیمه‌نهایی راه یافته‌اند، از میان بیش از ۷۰۰ شرکت کننده در این مسابقه انتخاب شده بودند. قطعاً معیارهایی مشخص برای انتخاب ۳۹ استارت‌آپ در نیمه‌نهایی مسابقه از میان ۷۰۰ شرکت کننده وجود دارد که ۷ شرکت ایرانی این معیارها را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی، همگی پیش از حضور در جیتکس، از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره‌های توانمند سازی برای ارائه محصول، گفتگوهای تجاری، جذب سرمایه‌گذار و آشنایی با ساز و کار نمایشگاه شرکت کرده‌بودند و با آمادگی کامل در این نمایشگاه حاضر شدند. قطعاً انتخاب شدن ۷ شرکت ایرانی در نیمه‌نهایی رقابت مذکور از میان بیش از ۷۰۰ شرکت‌کننده نشان دهنده توانایی شرکت‌های ایرانی است.

مرادی در مورد ادعای برخی اخبار منتشر شده مبنی بر نقش تحریم‌ها در عدم انتخاب شرکت‌های ایرانی برای فینال مسابقات گفت: معیارهای هیأت داوران این رقابت، قطعاً باید از خود داوران سوال شود و اینکه آیا تحریم در نحوه تصمیم‌گیری یا اعلام نتایج تأثیر داشته‌است یا نه، باید از برگزارکنندگان نمایشگاه و هیأت داوران این دوره رقابت سوپرنوا سوال شود.

وی گفت: بر خلاف فهرست منتشر شده اولیه در وب‌سایت جیتکس، از میان استارت‌آپ‌های ایرانی شرکت‌کننده در رویداد سوپرنوا جیتکس، یک شرکت به مرحله فینال رسیده‌است و برگزار کنندگان وعده داده اند که فهرست منتشر شده روی وب‌سایت جیتکس را هم مطابق با این واقعیت تغییر دهند.