شناسهٔ خبر: 50291622 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

بستری ۴۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران/تزریق دُز سوم واکسن کرونا آغاز شد

موسوی از بستری ۴۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

«سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در همین مدت تعداد ۷۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

موسوی تصریح کرد: هم اکنون ۴۲۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۸۲ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

وی از آغاز تزریق دوز سوم واکسن کرونا در مازندران خبر داد و گفت: تزریق دُز سوم یا یادآور واکسن کرونا به کادر بهداشت و درمان مازندران شروع شده است.

 

موسوی خاطرنشان کرد: با وجود از دست دادن بسیاری از عزیزان بر اثر کرونا، هنوز عده‌ای نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی توجه هستند.

 

وی ادامه داد: بر اساس آخرین به روزرسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور در سامانه ماسک وزارت بهداشت، ۱۷ شهرستان زرد بوده و پنج شهرستان گلوگاه،  میاندرود، سیمرغ، سوادکوه شمالی و کلاردشت نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: شهرستان‌های وضعیت زرد شامل بهشهر، نکا ، ساری، قائمشهر، جویبار، سوادکوه، آمل، بابل، محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس ، تنکابن، رامسر و بابلسر، فریدونکنار و عباس آباد و شهرستان‌های گلوگاه، میاندرود ، سیمرغ ، سوادکوه شمالی و کلاردشت در وضعیت آبی قرار دارند.

 

 

پایان پیام/708