شناسهٔ خبر: 50290630 - سرویس اقتصادی
منبع: بورس پرس | لینک خبر

وعده معاون رئیسی به عدم کاهش ارزش پول ملی در سال آینده

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه دولت تلاش می‌کند سال آینده خلق پولی صورت نگیرد ، گفت: بودجه ۱۴۰۱ طوری تنظیم می‌شود که ارزش پول ملی کاهش نیابد .

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسعود میرکاظمی درجلسه تبیین رویکردهای تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ با بیان اینکه در تدوین لایحه باید بازنگری شود ، گفت: در افزایش درآمد و سطح رفاه مردم اتفاق خاصی نیفتاده و برای خروج از این روند باید بر شاخص‌های کلان اقتصادی تمرکز شود. توجه به اثربخش کردن منابع، افزایش نقش استان‌ها در پیشبرد برنامه‌ها و حرکت به سمت برنامه‌ای شدن و انجام توافقنامه‌ها به صورت برنامه‌ ضروری است.

وی افزود: باید توافق نامه برنامه‌ای با وزرا، سازمان‌ها و استان‌ها امضا شود و منابع لازم تخصیص یابد . در مقابل ، نهادها باید برابر منابع دریافتی پاسخگو باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: باید پایه‌های مالیاتی اشتباه اصلاح و جلوی فرار گرفته شود. باید برای ارائه مشوق‌های مالیاتی از جمله اختصاص بخشی از درآمدهای کسب شده به همان استان اقداماماتی انجام داد.

میرکاظمی گفت: اگر بودجه بدون کسری بسته شود و خلق پولی صورت نگیرد تورم مهار خواهد شد. دو ماه است که دولت سیزدهم فعالیت را آغاز کرده و بدون خلق پول پرداخت‌های ماهیانه را انجام می‌دهد که این آغازی برای موفقیت بزرگی در مهار تورم است. بودجه سال آینده طوری تنظیم می‌شود که  ارزش پول ملی کاهش پیدا نکند.

وی افزود: بودجه باید به شکل ساده و قابل فهم تدوین شود و شاخص‌های کلان اقتصادی را پشتیبانی، تورم را مدیریت و بهره وری را افزایش دهد تا به عدالت نزدیک شود اما اجرای آن به زمان نیاز دارد.

میرکاظمی اعتماد به بخش خصوصی را بسیار مهم دانست و گفت: اگر ثبات اقتصادی که شرط اصلی حضور سرمایه گذار بخش خصوصی در اقتصاد است حاصل شود ، اعتماد بخش خصوصی نیز بدست خواهد آمد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام