شناسهٔ خبر: 49844434 - سرویس فرهنگی
منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری نشست بین‌المللی «اربعین، معنویت و فضائل اخلاقی»

نشست بین‌المللی «اربعین، معنویت و فضائل اخلاقی» با حضور جمعی از اندیشمندان ایران و دیگر کشورها بویژه عراق به همت کمیته فرهنگی - آموزشی ستاد مرکزی اربعین در کربلای معلی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این نشست ناصر سودانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی طی سخنانی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه روم گفت: این آیه نکات لطیفی دارد. قرآن می‌فرماید همه توجهت را به سمت دین قرار بده، حنیف کسی است که در خط دین حرکت می‌کند و خط دین راهی که درست و مستقیم است.

وی امام حسین واهل بیت (ع) را الگوها و حجت خدا روی زمین برشمرد و گفت: برای حرکت در مسیر خدا باید ما پا جای پای امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) بگذاریم و به دنبال آنها در مسیر درست حرکت کنیم. اربعین مدرسه عشق است و همه در اینجا الفبای فطرت، عشق و محبت به انسان کامل را یاد می‌گیرند.

در ادامه محمدهادی همایون، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه امام صادق طی سخنانی حضور بانوان در همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین را ضروری دانست و اظهار کرد: اربعین باید با مشارکت خانم‌ها برگزار شود و رشد ما در این قسمت است. بروز و ظهور تمدنی زن است که در جامعه و در تربیت نسل آینده اثر دارد و نباید آن را فراموش کرد.

در ادامه دکتر برزویی از اساتید دانشگاه به تشریح موضوع محبت و مودت پرداخت و گفت: اساس زندگی محبت است اما با مودت فرق می‌کند. محبت بخشی از مودت است. محبت ظهور و بروز دوست داشتن در لفظ و گفتار است، حال زمانی که محبت در عمل قرار گرفت، مودت صورت می‌گیرد.

همچنین طاهره صادقی، مدرس حوزه و دانشگاه، اربعین را فرصتی برای رشد و تعالی دانست و گفت: اربعین بهترین فرصت برای خودسازی است و می‌توان از آن برای رشد و تعالی استفاده کرد. بشریت می‌تواند در پرتو اربعین به بهترین الگوها و تعاملات بشری دست یابد.

انتهای پیام