شناسهٔ خبر: 49843440 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور فرمانده کل سپاه:

مقاومت مردم منطقه در برابر استکبار برگرفته از دفاع مقدس ملت ایران است

تهران- ایرنا- مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مردم مظلوم منطقه علیه تهاجم استکبار، برگرفته از دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا یزدی شامگاه سه‌شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس ورامین که در حسینیه سیدالشهداء(ع) سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یادآور ایثار و از خودگذشتگی مردمی است که درس‌های زیادی را با مقاومت خود به تاریخ دادند.

وی افزود: امروز پس از گذشت سالها از دوران هشت سال دفاع مقدس، شاهد برگ‌های زرینی در تاریخ ایران و بشریت هستیم که مردم ایران با مقاومت، تلاش، ایثارگری و مجاهدت رقم زدند و تمامی آزادیخواهان جهان از آن درس گرفتند.

یزدی گفت: امروز مقاومت مردم یمن، فلسطین، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و تمامی کسانی که پرچم آزادیخواهی را در دست گرفتند، منبعث و برخاسته از تلاش‌های مردم ایران در طول دوران هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: مردم و رزمندگان ایران اسلامی، با اتکا به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار(ع)، به میدان آزادیخواهی آمدند و در لوای رهبری امام راحل، هر آن چه داشتند به میدان آوردند تا ثابت کنند که با جان در مقابل زورگویی و زیاده‌خواهی مستکبری می‌ایستند.

یزدی تصریح کرد: امروز دشمنان قسم خورده نظام نگران این هستند که فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان منتقل شود.

وی افزود: هر از گاهی، مراکز مطالعات راهبردی دشمنان نظام اعلام می‌کنند که نسل جوان کشورمان دیگر دنباله‌روی فرهنگ شهادت نیستند و اگر اتفاقی در این کشور رخ دهد، همه چیز را رها می‌کنند؛ غافل از این که مردم ایران به ویژه جوانان، هنوز بر فرهنگ ایستادگی، مقاومت و شهادت تکیه کرده و آن را در همه ابعاد زندگی خود به کار می‌بندند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان نظام هر بار با راه انداختن وقایعی مانند تیر ۷۸، دی ۹۶ و آبان ۹۸ تلاش دارند که مقاومت مردم ایران را در هم شکنند ولی هر بار از جوانان ایران سیلی سختی دریافت کردند.

وی تأکید کرد: امروز با وجود برخی مشکلات، جوانان ایران اسلامی همچنان در صحنه حضور دارند و در سخت‌ترین شرایط میدان مقاومت را خالی نمی‌کنند.

یزدی اضافه کرد: نمونه آن را می‌توان در جریان امدادرسانی به مناطق زلزله زده سرپل‌ذهاب و سی‌سخت و مناطق سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان مشاهده کرد.

وی گفت: به یقین مقاومت و ایستادگی مردم ایران به زودی باعث برطرف شدن مشکلات و سختی‌ها می‌شود و جوانان ایران اسلامی با وجود تمام تلاش‌های استکبار در نشاندن بذر ناامیدی در جامعه، قله‌های رفیع رشد و توسعه را فتح خواهند کرد.