شناسهٔ خبر: 49697418 - سرویس اجتماعی
منبع: برنا | لینک خبر

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا 30 شهریور 1400

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 934 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار جان خود را از دست داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون295 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 148 نفر مبتلای قطعی و 28 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 69 هزار و 761 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از 738 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR حدود  ٣٦ درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت‌:بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام و همچنین از 391 نمونه رپید تست حدود 18 درصد موارد مثبت و بیشترین آمار مربوط به شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و دنا بود. 

یزدان‌پناه خاطر نشان کرد: این بلای خانماسوز  در کشور و استان ،جان عده زیادی را گرفته و بسیاری از خانواده‌ها را عزادار کرده است و اگر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و واکسیناسیون سریعا انجام نشود امکان بوجود آمدن موج های بعدی در استان وجود دارد .

وی گفت: متاسفانه علی رغم سیر نزولی بیماری برخی از افراد بی توجه به وجود این ویروس به گشت و گذار و برگزاری دورهمی های خود ادامه می‌دهند و این اقدامات میتواند موجب افزایش مجدد میزان شیوع بیماری شود.

 

بیشتر بخوانید: