شناسهٔ خبر: 49697076 - سرویس استانی
منبع: فارس | لینک خبر

رفع تصرف ۶ هکتار اراضی ملی شهرستان نکا از دست متصرفین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا از رفع تصرف 6 هکتار از عرصه‌های منابع ملی شهرستان نکا از ید متصرفین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علیرضا محمدنژاد طی گفت‌وگویی اظهار کرد: ۶ هکتار از  عرصه‌های منابع ملی که در ید متصرفین بود رفع تصرف و نسبت به عملیات نهال‌کاری، بذرپاشی و بذرکاری اقدام شد.

وی افزود: در تیر ماه سال جاری نیز نسبت به رفع تصرف از عرصه‌ای به مساحت ۱۵ هزار مترمربع که در ید متصرفین بوده اقدام شد و هم زمان محدوده عرصه مورد نظر حصارکشی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا ادامه داد: واحدهای حقوقی و یگان حفاظت این اداره در راستای حفظ و صیانت از منابع ملی با اخذ دستورات متعدد از دادستان شهرستان نکا نسبت به تخریب تعداد ۴۱ باب کوره‌های غیرمجاز ذغال در حوزه استحفاظی این شهرستان، تخصیصاً روستاهای کوهسارکنده و چلمردی اقدامات موثر صورت دادند.  

محمدنژاد افزود: واحد حقوقی این اداره در سال جاری اقدام به تقدیم تعداد ۶ فقره دادخواست حقوقی خلع ید و قلع و قمع از عرصه‌های ملی به مساحت ۶۸۵۲۲ متر مربع در مراجع قضایی نموده که پرونده‌های در دست اقدام به مراتب بیشتر از این مقدار است، تعداد ۴ فقره در سطحی معادل ۵ هزار و ۲۸۴ مترمربع از ید اشخاص متعدد در راستای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت منابع طبیعی خلع‌ید شده است.

وی دیگر اقدامات اخیر این شهرستان را مرمت و ترمیم حصارکشی‌های موجود در سطحی به متراژ ۲۲ کیلومتر با پیگیری‌های واحد یگان حفاظت و با به کارگیری مامورین و عوامل شرکت نکاچوب، عنوان کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/غ