شناسهٔ خبر: 49695886 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

یک سوم واریزی مسکن ملی در کشور مربوط به زنجانی‌ها است

زنجان-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه یک سوم واریزی اقدام ملی مسکن در سطح کشور، متعلق به زنجانی‌ها است، گفت: این پیشتازی در واریزی‌ها، نشان از استقبال مردم دارد و امیدوارم با تعامل اعضای شورای مسکن، بتوانیم به استقبال مردم پاسخ مناسب دهیم.

صاحب‌خبر -

مسعود بیات‌منش، روز سه شنبه در جلسه شورای مسکن، با اشاره به پیشرفت مالی قابل توجه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان، واریزی متقاضیان زنجانی برای اقدام ملی مسکن را نزدیک به یک هزار میلیارد تومان(۹۰۹میلیارد تومان) اعلام کرد و افزود: این در حالی است که کل آمار واریزی در کشور، حدود ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت متقاضیان اقدام ملی مسکن در استان زنجان، گفت: تعداد کل متقاضیان ثبت نام کننده در استان زنجان، ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر است که از این تعدد ۲۳ هزارو ۹۲۱ نفر در شهر زنجان، یک هزار و ۴۱ نفر در  چشهر ابهر و بقیه هم در سایر شهرها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،  تعداد کل تایید نهایی برای این استان را  ۱۴ هزار و ۶۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲ هزارو ۵۱۳ نفر در شهر  زنجان، و  ۲۵۰ نفر شهر ابهر و یک هزار و ۳۰۱ نفر هم برای سایر شهرها هستند.

بیات‌منش، تعداد متقاضیان دارای واریزی  در استان را ۱۳ هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲ هزارو ۴۹۷ نفر در شهر زنجان، ۲۲۳ نفر در ابهر و ۶۳۵ نفر  در سایر شهرها است.

وی عدم اجرای شبکه آب و برق سایت اقدام ملی هیدج و آببر و عدم صدور سند عرصه برای ۱۰ قطعه انفرادی زرین رود را از جمله مشکلات اجرایی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه مشکل تامین زمین در شهرهای قیدار و خرمدره حل شد.

 مسکن باید با قیمت مناسب به مردم تحویل داده شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اظهار تاسف از تاخیر پیش‌آمده در اجرای پروژه های مسکن ملی، به خاطر مشکلات ناشی از کمبود سیمان در یکی دو ماه گذشته هم، تاکید کرد: مردم به ما اعتماد کرده‌اند پس  باید به گونه ای عمل کنیم که مسکن با قیمت مناسب به آنها تحویل داده شود.

بیات‌منش،  با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی هم با نیروهای مسلح در راستای تامین مسکن کارکنان آنها ایجاد شده است، افزود: در مجموع ۶۰۹  واحد، شامل ۱۲۶ واحد برای  کارکنان نیروی انتظامی در شهرک غرب و ۱۶۸ واحد در شهرک نصر، قرارداد منعقد شده است.

 وی گفت:  ۲۴۰ واحد در کوی نارون ( ۲ پروژه ۱۲۰ واحدی) و ۷۵ واحد هم در شهرک نصر برای کارکنان سپاه پاسداران انعقاد قرارداد شده است.

بعضی از طرفین تفاهم‌نامه ساخت مسکن، هنوز زمینی معرفی نکرده‌اند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، همچنین با اشاره به  تفاهم‌نامه‌های در انتظار تامین زمین از سوی طرف تفاهم اظهار داشت:  

کارکنان صدا و سیما، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد(که البته اهالی رسانه هم زیر مجموعه آن است)، وزارت کشور، کارکنان جهاد کشاورزی، وزارت کار، رانندگان و حوزه علمیه از جمله این دسته هستند که هنوز زمینی معرفی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار پیش‌بینی شده دهک‌های یک تا سه خانوارهای تحت پوشش در  مجموع یک هزار و ۵۰۰ واحد است، گفت: این تعداد شامل  متقاضیان تحت پوشش بهزیستی با پیش‌بینی تعداد ۶۰۰ واحد، متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)  با پیش‌بینی ۴۰۰ واحد و متقاضیان تحت پوشش حساب ۱۰۰ امام(ره) نیز با پیش‌بینی تعداد ۵۰۰ واحد است.

  بیات‌منش، همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در زنجان و ابهر، افزود: تعداد واحدهای دارای قرارداد ۱۳ هزار و  ۹۴۶ واحد، تعداد پروژه‌های دارای تجهیز کارگاه ۱۳ هزارو ۷۱۶ واحد، تعداد اتمام فونداسیون  ۴هزار و ۲۵۶ واحد و اتمام اسکلت و سقف را یک هزار و ۴۸۸ واحد اعلام کرد.

انتظار می‌رود هر دستگاه به وظایف سازمانی  خود در "طرح جهش تولید در مسکن" عمل کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکن در کشور در قالب "طرح جهش تولید در مسکن" و لزوم تعامل دستگاه‌های ذیربط گفت: قانونگذار در طرح جهش تولید مسکن، تکالیف دستگاه‌ها را مشخص کرده است و انتظار می‌رود هر دستگاه به وظایف سازمانی  ذاتی خود در این باره عمل کند.

 وی با اظهار گله‌مندی از شرکت آبفای استان در عدم تعامل مناسب در ساخت پروژه‌های مسکن هم گفت: سالانه چند میلیارد متر مکعب، آب بی‌زبان زنجان، از استان خارج می‌شود و کسی هم پاسخگو نیست و این در حالی است که تمام زیرساخت‌های شهرک‌ها را خودمان انجام می‌دهیم.

بیات‌منش، با تاکید بر اینکه، استانداردهایی که  در بخش لوله های آب در کوی زنگان، رعایت و استفاده می‌شود، شاید در خود زنجان هم استفاده نشده است، افزود: حدود ۹۵ میلیارد تومان بابت تامین آب از سوی آبفا در نظر گرفته شده است که هر وقت آب را تامین کردند پرداخت می کنیم.

  خانه‌سازی و تحویل آن بدون آب و برق در شان دولت و راه و شهرسازی نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت : در شان دولت و راه و شهرسازی نیست که خانه‌سازی کند و آن را بدون آب و برق و.... تحویل مردم دهد، تا آنها مجبور شوند خودشان برای تامین حامل های انرژی، مقابل دستگاه های مربوطه، تجمع کنند.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد با تعامل بانک‌ها، تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومانی هم تا پایان سال محقق شود.