شناسهٔ خبر: 49606359 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

هفت هزار و ۶۱۰ حلقه چاه مجاز در لرستان حفر شده است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: هفت هزار و ۶۱۰ حلقه چاه مجاز و یک هزار و ۳۵۲ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان حفر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، داریوش حسن نژاد روز جمعه در جلسه کمیته راهبری طرح احیا و تعادل یخشی منابع آب زیرزمینی بیان کرد: با توجه به بحران ادامه دار وضعیت آبی در کشور و استان به هر میزان بتوانیم با تدابیر حفاظتی و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، آب بیشتری در آبخوان حفظ نماییم، از محل این صرفه جویی ها می توانیم آب بیشتری به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.

وی با بیان این مطلب که در لرستان یک هزار و ۳۵۲ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد ۳۳۶ حلقه فرم یک، ۳۱۰ حلقه فرم پنج و ۷۰۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سیستم ثبت شده است.

وی اظهار داشت: هفت هزار و ۶۱۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد، که از این تعداد پنج هزار و ۷۶۰ حلقه مربوط به بخش کشاورزی، هزار و ۴۵۳ حلقه بخش صنعت و ۳۹۷ حلقه مربوط به بخش آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با توجه وضعیت برداشت منابع آب زیرزمینی در استان بر ضرورت برگزاری منظم و منسجم جلسات این کمیته تاکید کرد و گفت: به جهت هماهنگی بیشتر و اتخاذ تصمیمات مهم و بررسی هر چه بیشتر ابعاد مختلف طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی در استان برگزار می‌شود.

حسن نژاد ادامه داد: نجات منابع آب زیرزمینی بدون تلاش مضاعف و همت جمعی غیرممکن است و در این راه جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز و اضافه برداشتها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه جویی و مسئولیت پذیری در جامعه اهمیت فراوان دارد.