شناسهٔ خبر: 49586038 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

دستور ممنوعیت ماسک زدن در مدارس این کشور صادر شد

فرماندار ایالت فلوریدا دستوری را صادر کرده که طبق آن استفاده از ماسک در مدارس این ایالت ممنوع است و عدم اجرای این دستور عواقب تنبیهی را در بر دارد!

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا ، "ران دی سانتیس" فرماندار ایالت فلوریدا در آمریکا جمعه گذشته دستوری را صادر کرد که بر اساس آن، استفاده از ماسک در مدارس توسط دانش‌آموزان ممنوع است؛ این در حالی است که این دستور باید توسط دادگاه تجدیدنظر صادر شود.

پایگاه خبری "NBC" در این باره نوشت، جدیدترین دستور فرماندار ایالت فلوریدا که نوعی نبرد حقوقی است، به این معنی است که مدارس ممکن است به دلیل اعمال دستورات ماسک برای جلوگیری از شیوع کووید19 مجازات شوند.

دی سانتیس فرمان اجرایی ممنوعیت استفاده از ماسک در مدارس را صادر کرده و عواقبی را برای مناطقی که مخالف فرمان هستند، در نظر گرفته است؛ در ماه آگوست، هیئت آموزشی فلوریدا به تحریم مدارس دولتی مناطق "آلاچوا" و "بروارد" به دلیل اعمال دستور ماسک رای داد.

این در حالی است که "جان سی کوپر"، قاضی شهرستان "لئون" ماه گذشته حکم داد که مدارس ایالتی حق دارند سیاست‌هایی مانند دستورات ماسک را تا زمانی که منافع دولتی قانع‌کننده دارند و یک برنامه عملی بسیار محدود دارند، اتخاذ کنند.

کوپر روز چهارشنبه گذشته حکم داده بود که فلوریدا باید فوراً اجرای ممنوعیت استفاده از ماسک در مدارس توسط دسانتیس را متوقف کند؛ وی استدلال کرد که مقامات ایالتی فلوریدا نتوانسته‌اند ثابت کنند که درخواست تجدیدنظر صادر خواهد شد و به تعویق انداختن دستور صادره برای جلوگیری از آسیب‌های جبران ناپذیر ضروری است.

کوپر در دادگاه گفت: «ما در شرایط عادی نیستیم؛ ما در یک بیماری همه‌گیر هستیم و ما بچه‌هایی داریم که با واکسیناسیون نمی‌توان از آن‌ها محافظت کرد.»

این جنجال در حالی رخ داده است که طبق گزارشات مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) در آمریکا، ماه آگوست کشنده‌ترین ماه فلوریدا از زمان شروع همه‌گیری در سال گذشته بوده است؛ بستری شدن کودکان نیز افزایش یافته زیرا به نظر می‌رسد نوع دلتا بیش از نسخه‌های قبلی ویروس کرونا بر کودکان تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: