شناسهٔ خبر: 49579208 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

از سوی سخنگوی دفتر سیاسی در قطر؛

طالبان هرگونه اختلاف داخلی میان این گروه را تکذیب کرد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، با پخش فیلمی کوتاه از تلویزیون ملی افغانستان ضمن تکذیب مرگ ملابرادر، هرگونه اختلاف داخلی را نیز در این گروه تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، «محمد نعیم»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، با پخش فیلمی کوتاه از تلویزیون ملی افغانستان اعلام کرد که این فیلم مصاحبه جدید «ملأ عبدالغنی برادر»، معاون نخست وزیر این گروه است.

در این فیلم کوتاه؛ ملأ برادر بار دیگر شایعات درباره مرگش را تکذیب می‌کند و حال سخنگوی دفتر سیاسی طالبان این فیلم را جدید و دلیلی بر رد شایعه ملابرادر عنوان کرده است.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر همچنین وجود اختلافات داخلی میان رهبران طالبان را رد کرد و گفت مهربانی میان اعضای طالبان در روابط داخلی خود به حدی است که گاه حتی در میان برخی خانواده‌ها نیز این مهربانی وجود ندارد. به گفته نعیم، طالبان برای قدرت و منسب قربانی نداده، بلکه برای پایان اشغال قربانی داده است.

پیش از این نیز، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان اعلام کرده بود که «ملأ عبدالغنی برادر» رئیس پیشین دفتر سیاسی طالبان که هفته گذشته به سمت نخست وزیر جدید حکومت طالبان معرفی شد، یک پیام صوتی ارسال کرده و در آن شایعه‌ها مبنی بر کشته یا زخمی شدن خود در یک درگیری را تکذیب می‌کند.

شاهین در پیامی در توئیتر اعلام کرده بود: او [ملابرادر] می‌گوید که اینها همه دروغ و سخنانی بی پایه و اساس است.

در همین ارتباط، طالبان پیش تر تصاویر ویدئویی را منتشر کرده بود که ملابرادر را در یک نشست در شهر قندهار نشان می‌داد. خبرگزاری رویترز اعلام کرد که نمی‌تواند صحت این تصاویر را فوراً تأیید کند.

گفتنی است، ظرف روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر وقوع درگیری میان حامیان ملابرادر و طرفداران «سراج الدین حقانی» سرکرده شبکه حقانی- گروهی افراطی مستقر در نزدیکی مرزهای پاکستان و عامل برخی از بدترین حملات انتحاری در افغانستان- بر سر زبان‌ها افتاده است.

طالبان علاوه بر تکذیب این شایعات، هرگونه گمانه زنی در خصوص بروز اختلاف و تفرقه در داخل گروه خود را رد می‌کند.