شناسهٔ خبر: 49579029 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

با هدف گفتگو پیرامون مسائل افغانستان؛

نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با مقام ارشد طالبان دیدار کرد

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با مقام ارشد طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتز، «دبورا لیونس»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با مقام ارشد طالبان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

گفته شده دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با «سراج حقانی»، وزیر کشور طالبان در کابل با هدف گفت‌وگو درباره امنیت کارکنان مأموریت‌های بشردوستانه در افغانستان صورت گرفته است.

در همین ارتباط نیز، «یوناما»، نمایندگی سازمان ملل متحد در امور افغانستان اعلام کرد که فرستاده دبیرکل بر ضرورت انجام خدمات برای همه کارمندان مأموریت بشردوستانه در افغانستان بدون هراس یا مانع تاکید کرده است.

بهبود وضعیت افغانستان و راه اندازی مجدد اقتصاد، اطمینان از پرداخت دستمزد کارکنان دولت و کارکنان بهداشت و درمان و دریافت دارو و غذا به افغان‌های نیازمند از دیگر موضوعات مورد بحث و گفتگو در دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل و مقام دولت طالبان در کابل بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، افغانستان یکشنبه ۱۵ آگوست و پس از فرار اشرف غنی رئیس جمهور پیشین این کشور از کابل به دست طالبان سقوط کرد؛ اما تبعات ۲ دهه اشغالگری نظامیان خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی در این کشور مشهود است.

با گذشت حدود یک ماه از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، هنوز برنامه مشخصی از سوی حکومت طالبان به ویژه در مقابله با بحران اقتصادی کشور ارائه نشده است.