شناسهٔ خبر: 48653784 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مرکز بهداشت خوزستان:

خیز جدید کرونا با ویروس سرکش دلتا در خوزستان

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان نسبت به افزایش سریع موارد بیماری در این استان هشدار داد و گفت: خیز جدید بیماری در خوزستان این بار با ویروس جهش یافته و سرکش دلتا شروع شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دکتر سیدمحمد علوی یکشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: اگرچه خوزستان تا به حال نسبت به استان های دیگر وضعیت مناسب‌تری دارد ولی نباید فراموش کرد که موارد بیماری و آمار مراجعه به مراکز درمانی این استان به سرعت در حال افزایش است.

وی افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان، تاکنون توانسته از فاجعه انسانی جلوگیری کند و این موضوع تنها راه حفظ و صیانت از جان هم استانی های عزیز است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه هنوز در ابتدای راه واکسیناسیون هستیم گفت: متاسفانه برخی از افراد به خصوص سالخوردگان استان همچنان نسبت به تزریق واکسن اهتمام ندارند که از آنها تقاضا داریم هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی افزود: ۱۶ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۱۰ درصد افراد بالای ۷۰ سال، ۱۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال و ۳۵ درصد افراد بالای ۶۰ سال خوزستان هنوز برای واکسیناسیون مراجعه نکرده اند که این امر جای نگرانی دارد.

علوی بیان کرد: اگرچه واکسن به طور مطلق از بروز بیماری جلوگیری نمی کند ولی به طور قطع و یقین تا ۹۹ درصد از بروز مرگ افرادی که واکسن خود را به طور کامل دریافت کرده اند، پیشگیری می کند.

در حال حاضر ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده که ۱۳۰ هزار دز از این تعداد نوبت دوم بوده است.