شناسهٔ خبر: 48451965 - سرویس اجتماعی
منبع: برنا | لینک خبر

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

هشدار به خریداران کالا در فضای کسب و کار اینترنتی؛ هم زمان با دریافت کالا و خدمات، پول پرداخت کنید

زهره شایسته

سرهنگ رامین پاشایی گفت: هموطنان آگاه باشند هم زمان با دریافت کالا و خدمات ضمن کسب تأیید از اصالت کالا مبلغ آن را پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ همزمان با آغاز تعطیلی 6 روزه تهران و البرز و اعلام شدن بسیاری از شهر ها در طیف شهر های قرمز، مشاغل زیادی در گروه های مختلف تعطیل شدند و امکان این را ندارد که به صورت حضوری فعالیت داشته باشد، در این حین بسیاری از مردم برای تهیه اقلام مورد نیاز خود، به دنبال خرید های اینترنتی می روند که در این حین ممکن است بسیاری از کلاهبرداران از شرایط پیش آمده سواستفاده هایی داشته باشند و بسیاری از مردم به دام این سودجویان بیوفتند که در این مورد باید شهروندان به نکات امنیتی لازم توجه داشته باشند.

هیچ کدام از پیچ کسب و کار تلگرامی مجوز ندارند

در این باره رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: با احترام به کسب و کار مجازی مردم باید توجه داشته باشند که در تلگرام به هیچ یک از پیچ های تلگرامی کسب وکار مجوز داده نشده است.

او با بیان اینکه افراد سودجو و کلاهبردار سایت های خاص معرفی می کنند و عمدتا از این طریق و با ارائه خدمات یا کالا اقدامات مجرمانه ای انجام می دهند، افزود: هموطنان توجه داشته باشند که هنگامی که برای دریافت کالا یا خدماتی ثبت سفارش می کنند ممکن است جنس تقلبی و فیک  برایشان ارسال شود.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: سودجویان در مواردی ممکن است اطلاعات خریداران را به سرقت ببرند یا در نوع دیگر آن، هنگام ارسال محصول با پیک کلاهبرداری هایی انجام می شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: هموطنان آگاه باشند هم زمان با دریافت کالا و خدمات ضمن کسب تأیید از اصالت کالا مبلغ آن را پرداخت کنند.

سایت هایی قابل اعتماد هستند که مشاهده نظرات کاربران وجود دارد

سرهنگ پاشایی با اشاره به اینکه مردم باید از سایت هایی خریداری اینترنتی انجام دهند که مشاهده نظر کاربران در سایت های آن ها آزاد است و می توان از این طریق نظرات خریداران دیگر را مشاهده کرد، افزود: سایت هایی قابلیت اعتماد برای خریداری دارند که دارای شماره تلفن ثابت و آدرس محل کسب و کار باشند و یا حداقل در صورت درخواست آدرس این امکان برای خریداران فراهم باشد.

او در پایان تأکید کرد: متاسفانه آمار جرایم  کلاهبرداری از طریق فروش محصولات و خدمات در پیج های اینستاگرامی و تلگرامی بالا است.

انتهای پیام/۳

بیشتر بخوانید: