شناسهٔ خبر: 48451881 - سرویس ورزشی
منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت‌های روئینگ المپیک توکیو؛ ملایی به یک چهارم نهایی صعود کرد

توکیو- ایرنا- ملی‌پوش روئینگ ایران در بخش مسابقات ۲ هزار متر زنان این رشته در بازی‌های المپیک توکیو با قرار گرفتن در جایگاه سوم به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات رویینگ صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بازی‌های المپیک توکیو از امروز (جمعه) رسماً در کشور ژاپن آغاز شد. نازنین ملایی نخستین ورزشکار کاروان ایران بود که به رقابت با حریفان پرداخت. ملایی نماینده ایران در روئینگ ۲ هزار متر زنان بود که در نخستین مسابقه خود با حریفانی از بلاروس، آمریکا، پاراگوئه، سودان و نیجریه مسابقه داد. از بین قایقرانان این گروه تنها پاروزن آمریکایی سابقه یک‌بار حضور در بازی‌های المپیک لندن را دارد.

نماینده ایران در بخش روئینگ زنان در نهایت توانست با ثبت زمان  هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه و ۰۱ صدم ثانیه در جایگاه سوم قرار گیرد و به یک چهارم نهایی این مسابقات صعود کند. ملایی در حالی این نتیجه را ثبت کرد که پیش از اعزام به توکیو از ناحیه مچ دست آسیب دید و حضورش در این مسابقه در هاله ای از ابهام بود.

قایقران آمریکایی و بلاروس در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند.

در دور مقدمات ماده دو هزار متر روئینگ زنان از هر گروه سه نفر اول راهی دور بعد شده و دیگر ورزشکاران به مسابقه شانس مجدد می‌روند.

ملایی که به همراه بهمن نصیری موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات گزینشی کشور ژاپن شده بود در نهایت با تصمیم فدراسیون به بازی‌های المپیک توکیو اعزام شد.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو از اول تا هفدهم مردادماه برگزار می‌شود. کاروان ایران با ۶۶ ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها حاضر است. قرار بود بازی‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما شیوع و فراگیری ویروس کرونا در سطح جهان موجب تعلیق یک‌ساله آن شد.