شناسهٔ خبر: 47716916 - سرویس سیاسی
منبع: ایسنا | لینک خبر

قادری: شعار کاندیداها در محافل تخصصی هم پذیرش داشته باشد

الهه حمیدی کیا

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری حتماً مقبولیت شعارها بین نیروهای تحصیلکرده و متخصص را مورد توجه قرار دهند.

صاحب‌خبر -

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طرح شعارها و وعده‌های مختلف اقتصادی از سوی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این موضوع تا حدی به نگاه و دیدگاههای افراد برمی‌گردد؛ اگر کاندیداها نگاهشان به ظرفیت‌های داخلی باشد و چشم به حمایت و همراهی غرب نداشته باشند شعارهای آنها می‌تواند جنبه اجرایی و عملی داشته باشد ولی اگر کسانی که این شعارها را مطرح می کنند تخم مرغ های خود را در سبد غرب بگذارند معلوم نیست که شعارهایشان اجرایی می‌شود یا نه و آن وقت تحقق این وعده‌ها منوط به روابط ما با کشورهای دیگر خواهد بود.

وی افزود: اگر کاندیداها روی ظرفیت، توانمندی داخلی، ارتباط با کشورهای همسایه و بلوک شرق متمرکز شوند این امکان فراهم می‌شود که بتوانند به تعهداتشان عمل کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره شعارهای کاندیداها درباره افزایش مبلغ یارانه نقدی نیز یادآور شد: این موضوع بستگی به این دارد که آیا می‌خواهند یارانه دهک‌های بالا را حذف کنند یا نه. نامزدها معمولاً به حذف یارانه دهک‌های بالا اشاره نمی‌کنند اما اگر برنامه شان این باشد می‌توانند پرداختی به دهک‌های پایین را افزایش دهند، همچنان که ما در تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال هم بخشی از یارانه ها را جمع آوری می کنیم.

قادری تاکید کرد: من فکر می‌کنم نامزدها باید به گونه‌ای شعار بدهند که در محافل تخصصی هم پذیرش داشته باشند نه اینکه صرفاً برای عوام شعار بدهند. ممکن است عوام بدون تحقیق و بررسی وعده و شعاری را بپسندند ولی به محض اینکه این موضوع در محافل علمی بررسی و رد شود آرایی که قبلاً جذب شده هم ریزش خواهد داشت، لذا کاندیداها حتماً مقبولیت شعارها بین نیروهای تحصیلکرده و متخصص را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام