شناسهٔ خبر: 47047537 - سرویس استانی
منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه:

اجرای طرح نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان بهتر است/ اگر پزشکان همکاری کنند مردم اذیت نخواهند شد

میثم حجتی پور گفت: اجرای طرح نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان بسیار بهتر است و با ارائه کارت ملی بدون نیاز به دفترچه درمانی می‌توانند دارو را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم حجتی پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره مشکلات نسخه های الکترونیک با بیان اینکه مردم حق دارند، اظهار داشت: این طرح نوپا و کاری بسیار بزرگ است که امید است به سمت درمان الکترونیک که متولی آن وزارت بهداشت است و سال ها نتوانسته این کار را انجام دهد، حرکت کنیم.

معاون درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: سازمان تأمین اجتماعی این کار بزرگ را انجام داد در حالی که نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند.

حجتی پور تصریح کرد: این امر الزامی قانونی و اجتماعی در دنیای امروز است زیرا نسخه کاغذی مشکلات بسیاری از جمله نسخه خوانی ها و خطوط مختلف پزشکان، آسیب به محیط زیست دارد.

معاون درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: با تجویز نسخه الکترونیک در هر نقطه کشور می توان بخشی از اقلام دارویی را در داروخانه‌ شهر و بخش دیگر را در داروخانه دیگری در هر نقطه از کشور تهیه کرد.

وی عنوان کرد: متاسفانه گاهی در مواردی در برابر تغییرات مثبت هم مقاومت نشان داده می شود بر همین مبنا مقاومت پزشکان را درک نمی کنم زیرا پزشکان به عنوان نخبگان جامعه، افراد تحصیلکرده نباید عنوان کنند که با سامانه و اینترنت مشکل دارند زیرا انواع مودم های ثابت و سیار و وسایل الکترونیکی در دسترس آنها قرار دارد که پزشکان به دنبال بهانه نباشند.

معاون درمان تامین اجتماعی گفت: زیرساخت آماده است، سایت نیز مشکلی ندارد و به طور مداوم بروزرسانی ها انجام می شود همچنین بارها گفته شده سامانه ۱۴۲۰ آماده است که هر پزشک ایرادی مشاهده کند آن را ثبت‌نام کرده تا تیم فنی سازمان تامین اجتماعی به سرعت آن را رفع کنند.

حجتی پور خاطرنشان کرد: همچنین در هفته دو جلسه استانی و کشوری درباره نسخه الکترونیک برگزار می شود که مشکلات مربوطه حل شود.

وی عنوان کرد: اگر پزشکان همکاری کنند مردم اذیت نخواهند شد زیرا اکنون علت نارضایتی بیمه‌شدگان عدم همکاری پزشکان است.

حجتی پور تصریح کرد: اجرای طرح نسخه الکترونیک برای بیمه شدگان بسیار بهتر است و با ارائه کارت ملی بدون نیاز به دفترچه درمانی می‌توانند دارو را دریافت کنند.

 

انتهای پیام/