شناسهٔ خبر: 46558484 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

طی ۲۴ ساعت گذشته؛

۸۸۱ مبتلا و ۲۴۰ بستری کرونایی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۱ مبتلا به کرونا در استان شناسایی و ۲۴۰ نفر از آنان در مراکز درمانی بستری شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد آقازاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد بستری شدگان در ۲۴ ساعت گذشته از اواخر آبان تاکنون در آذربایجان غربی بی سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۹۵۲ نفر رسید که از این تعداد، ۴۶۲ نفر مشکوک و ۴۹۰ نفر مبتلای قطعی هستند.

وی بیان کرد: از کل بستری شدگان ۲۴ ساعت گذشته، ۹۶ نفر مربوط به ارومیه، ۵۷ نفر خوی، ۱۶ نفر میاندوآب و ۱۶۷ نفر نقده بودند که نشان دهنده وضعیت بسیار نامناسب به ویژه در ارومیه و خوی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۱۰ نفر از بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه بوده و ۴۵ نفر نیز با حال وخیم فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می کنند.

آقازاده از فوت هفت نفر دیگر شامل ۲ نفر در خوی، ۲ نفر در ارومیه، یک نفر در هریک از شهرستان های بوکان، سلماس و تکاب طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۸۴۳ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند.