شناسهٔ خبر: 46558409 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی مردم راسک اتخاذ شد

چابهار - ایرنا - فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تمهیدات لازم برای توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان در این شهرستان اتخاذ شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

صاحب‌خبر -

سلیم کدخدا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نظارت و بازرسی‌های مشترک (تعزیرات، صمت، بهداشت، شهرداری‌ها، اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف) به صورت منظم و مستمر در بازار با هدف جلوگیری و برخورد قانونی با گرانفروشی‌های خودسرانه، کم فروشی، احتکار، عرضه مواد خوراکی تاریخ مصرف‌گذشته، اعمال خواهد شد.

وی افزود: جلسات ستاد تنظیم بازار شهرستان راسک مرتب برگزار و بر پیگیری جذب و تامین و توزیع متوازن اقلام اساسی سهم شهرستان (شکر، روغن، مرغ منجمد و گوشت قرمز)با محوریت ستاد تنظیم بازار تاکید شده است.

به گفته وی، صلاحیت مباشران و عوامل توزیع کالاهای اساسی ویژه تنظیم بازار الزاما باید استعلام و تایید شود و همچنین اهتمام و مراقبت بر وجود کافی سایر اقلام و کالاهای مورد تقاضا و متناسب با ذائقه عمومی در سطح بازار در ماه مبارک رمضان از جمله (لبنیات، میوه و سبزی) انجام تا مشکلات را در پیش رو نداشته باشیم.

فرماندار راسک بر نظارت روزانه بر فعالیت تاسیسات شارژ گاز مایع شهرستان و تدبیر برای خرید، انتقال و توزیع سریع گاز مایع در تاسیسات ذکر شده تا پایان ماه مبارک رمضان تاکید و خاطرنشان کرد: حمل محموله‌های مرغ زنده تولیدی واحدهای فعال شهرستان بدون مجوز کتبی فرمانداری و ستاد تنظیم بازار به مقصد سایر شهرستان‌ها تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام و نیروی انتظامی نسبت به توقیف تمامی محموله‌های مرغ داخلی بدون مجوز حمل، اقدام کند.

کدخدا گفت: سهم بخش‌های تابعه از اقلام اساسی تنظیم بازار به صورت دقیق و عادلانه با هماهنگی و همکاری بخشداران توزیع شود و تراکنش توزیع اقلام تنظیم بازار از سوی مباشرانِ تعیین شده توسط اداره صمت اخذ و برای بررسی در اختیار فرمانداری و تعزیرات حکومتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در صورت ابلاغ استمرار تعهد تحویل ۳۰ درصدی سهم مرغ تولیدی شهرستان به کشتارگاه صنعتی، اداره صنعت، معدن و تجارت ملزم به تعیین و معرفی عاملان فروش صلاحیت‌دار برای جذب و توزیع سهم ذکر شده با هماهنگی فرمانداری خواهد بود، افزود: دستگاه های نظارتی گزارش اخبار و اطلاعات واصله پیرامون نابسامانی‌ها و تخلفات سطح بازار و بازتاب‌های عمومی ناشی از آن را برای رسیدگی و پیگیری به فرمانداری ارسال کنند.

فرماندار راسک گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اهتمام لازم را برای تسریع در تامین ۳۰ تن سهمیه باقیمانده شهرستان از روغن خوراکی را به منظور عرضه تا قبل از ماه مبارک رمضان به عمل آورد.