شناسهٔ خبر: 46541449 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

با ثبت ۵۴،۷۰۰ مورد جدید ابتلا؛

ترکیه رکورد ابتلای روزانه به کووید۱۹ را شکست

سیر صعودی شمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در ترکیه همچنان ادامه دارد و این کشور روز چهارشنبه بالاترین نرخ ابتلای روزانه به این بیماری را ثبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، سیر صعودی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ترکیه روز چهارشنبه با ثبت ۵۴،۷۰۰ مورد جدید، رکورد نرخ ابتلای روزانه را در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری شکست.

با ثبت این رقم جدید، شمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه تاکنون به رقم ۳.۶۳ میلیون نفر رسیده است.

این کشور همچنین ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۶ مورد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ را ثبت کرد که این بالاترین نرخ مرگ و میر در این کشور از زمان آغاز شیوع این بیماری است و تعداد کل قربانیان این بیماری را در ترکیه به رقم ۳۲۹۴۳ نفر می‌رساند.

گفتنی است که موارد ابتلا به کرونا از زمان لغو تدریجی محدودیت‌های کرونایی در ابتدای ماه مارس افزایش یافته است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته از تشدید محدودیت‌های کرونایی از جمله بازگشت قانون منع تردد در روزهای پایانی هفته در مناطق پرخطر به همراه سایر تدابیر خبر داد.

وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرده است که گونه جهش یافته و بسیار مسری ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی عامل ابتلای ۷۵ درصد از مبتلایان جدید است.

تا امروز، بیش از ۴۰.۳۸ میلیون تست کرونا در ترکیه انجام شده است که در روز سه شنبه به تنهایی ۳۰۲،۱۰۸ تست کرونا انجام شد. جدیدترین ارقام نیز نشان می‌دهد که شمار بیماران بدحال این بیماری ویروسی ۲،۶۰۴ نفر است.