شناسهٔ خبر: 46089122 - سرویس اجتماعی
منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله سعیدی:

بنیاد مسکن باید از حاشیه پرهیز کند

حوزه/ امام جمعه قم گفت: کار جهادی بنیاد مسکن در قول و رفتار با هیچ کار حاشیه‌ای نباید مخلوط شود و در این راه نباید به تبلیغات و جوسازی‌ها و فضای مسموم و رسانه‌ای و حاشیه‌سازان نگاه کرد زیرا این‌ها باعث می‌شود از رسالت خطیر خود عقب بمانیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان اداره‌کل بنیاد مسکن استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر دیدار کرد.

آیت‌الله سعیدی طی سخنانی در این دیدار اظهار کرد: خدمت در بنیادی که مورد عنایت خاص مقام معظم رهبری است توفیقی بس عظیم و یکی از کارهای جهادی خدمت در این بنیاد است.

وی اضافه کرد: ایمان و باور یک چیز ذهنی نیست بلکه در نگاه شرع مقدس، ایمانی است که محصول آن عمل صالح باشد. مومنین و در راس آنان پیامبر اکرم یک باور و اعتقاد ارزشمند درونی با رویکرد بیرونی دارند و برای همین مشرکین با این اعتقادات و رسالت پیامبر مخالفت می‌کردند و نمی‌گذاشتند سیره ایشان ترویج شود اما خواست خداوند بر هدایت مردم به سمت اسلام و بعثت پیامبر اسلام بعد از ۱۳ سال بود و نتیجه آن کار، دین ماندگاری است که به دور از تحریف بر خلاف تمامی ادیان گذشته توانسته سرپا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: امام خمینی(ره) نیز مبشر چنین اسلامی بود که نگرانی کفار و خشم آنها را بر انگیخت و دشمن از همان ابتدا نقشه کشید که راه امام راحل جان نگیرد اما خدا نشان داد که اگر مسلمانان دنبال اسلام ناب باشند آن‌ها را یاری خواهد کرد و امام نیز به مجرد پیروزی انقلاب، مخالفان با این تفکر را کنار گذاشتند.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: امام راحل از همان ابتدا اقدام به راه‌اندازی کمیته امداد و بعضی از قسمت‌های جهادی در جمهوری اسلامی کردند، این اقدامات نشان داد که امت اسلامی در انتظار فرج حضرت صاحب الزمان (عج) است و در این مسیر تا ظهور حضرت حرکت خواهد کرد.

امام جمعه قم گفت: یکی دیگر از کارهای بزرگ تاسیس بنیاد مسکن است که کار جهادی می‌کند و باید دقت شود این کار جهادی در قول و رفتار با هیچ کار حاشیه‌ای مخلوط نشود و از حاشیه باید به شدت پرهیز کرد و در اصل این کار توسعه امر جهاد به‌عنوان یک موضوع الهی است و در این راه نباید به تبلیغات و جوسازی‌ها و فضای مسموم و رسانه‌ای و حاشیه‌سازان نگاه کرد زیرا این‌ها باعث می‌شود از رسالت خطیر خود عقب بمانیم.

سعیدی با اشاره به آیه ۶۲ سوره انفال که می فرماید هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ بِنَصرِهِ وَبِالمُؤمِنینَ گفت: خداوند بنا ندارد خود برخی از کارها را انجام دهد بلکه میخواهد با اسباب همراه باشد و در این راستا تاکید شده است که مومنین باید کمک کنند و تا زمانی که روحیه جهادی در میدان وجود داشته باشد پیروزی حتمی است.