شناسهٔ خبر: 46053142 - سرویس اقتصادی
منبع: برنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

مطالعات پایه ۲۴ حوزه آبخیز کشور امسال انجام شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه پارک‌های آبخیزداری به‌عنوان راهبردی کلیدی در منابع طبیعی کشور دنبال می‌شود و اقدامات کارشناسی برای پیشگیری و مهار خسارات ناشی از حوادث قهری در وزارت جهاد کشاورزی در دست انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک ، کاظم خاوازی  در بدو سفر یک‌روزه به استان مرکزی در جمع اصحاب رسانه اراک، افزود: مطالعات پایه ۲۴ حوزه آبخیز کشور امسال انجام شد و اقدامات تخصصی آبخیزداری از جمله ایجاد پارک‌های آبخیزداری برای ۱۱ شهر در معرض سیل  پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد:  تجربه سیل شیراز و خساراتی که در منطقه دروازه قرآن این شهر برجای ماند یک هشدار جدی بود و این حوادث قهری باید با امور کارشناسی آبخیزداری کنترل شده و دیگر در سال‌های آتی نباید شاهد تکرار چنین مسایلی باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: اگرچه کنترل سیلاب یکی از اهداف مهم در ایجاد پارک آبخیز است اما، این نوع سازه‌ها کاربری‌های متنوعی دارد که باید در توسعه شهرها به‌صورت بهینه از آن‌ها بهره‌گرفته شود و مردم باید با فواید این سازه‌ها آشنا شده و در عرصه مدیریت منابع آبی، صنعت گردشگری و کنترل حوادث قهری به درستی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

خاوازی ادامه داد: پارک آبخیزداری ایجاد شده در دره گردشگری گردوی اراک نمونه خوبی از سازه‌های آبخیزداری است که امروز افتتاح می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: