شناسهٔ خبر: 46021708 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

شبکه توسعه اجتماعی؛ کارآفرینی را در سطح جامعه رشد ‌می‌دهد

گروه استان‌ها – استاندار یزد گفت: شبکه توسعه اجتماعی رسالت می‌تواند با حمایت از مشاغل کوچک و خانگی در شرایط حاضر کار آفرینی و اشتغال را در سطح جامعه رشد دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال، حمایت از اشتغال، توسعه اجتماعی و راهکارهایی که می‌تواند کار آفرینی را در سطح جامعه رشد دهد مدل حمایت از کسب و کارها و شبکه‌های قرض‌الحسنه برای حمایت از مشاغل کوچک و خانگی است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه این جلسه نقطه شروعی برای فعالیت بهتر و اقدامات ارزنده‌‎تر در جهت همکاری با شبکه توسعه اجتماعی رسالت و بهره‌مندی از ظرفیت خوب این شبکه است گفت: استان یزد ظرفیت‌های فراوان‌تر و گسترده‌تر از آن چه در مصادیق مطرح شد دارد.

استاندار یزد بیان کرد: مجموعه توسعه اجتماعی شبکه رسالت یک نگاه نوآورانه به حوزه فعالیت‌های خود دارد که بر این اساس می‌توانیم به دنبال این باشیم تا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در استان با حمایت این شبکه مبتنی بر فناوری و نوآوری توسعه بدهیم.

طالبی افزود: با ظرفیت‌های خوبی که در استان یزد است می‌توانیم در راستای اشتغال فارغ‌التحصیلان به خصوص زنان و دختران تحصیل کرده این حمایت‌ها را اجرا کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه مصادیق فراوانی از تجربه‌های موفق داریم و یکی از کارخانجات بزرگ نساجی استان یزد، هم اکنون با فراهم کردن پارچه، دوخت لباس در منزل و دریافت پوشاک دوخته شده، این محصولات را در شبکه‌ای که تحت اختیار دارد به فروش می‌رساند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد ما ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پوشاک دارد و طرح شهرک تخصصی پوشاک استان یزد دنبال می‌شود ادامه داد: اما متاسفانه ما از ظرفیت مشاغل خانگی در حوزه پوشاک استفاده نکردیم.

طالبی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌های استان یزد حوزه صنایع دستی است گفت: امکان حمایت از این حوزه وجود دارد، با توجه به اینکه در ایام کرونا بخش عمده‌ای از هنرمندان صنایع دستی آسیب دیدند، ما برای محصولات آن‌ها نمایشگاهی ایجاد کردیم و فروش اینترنتی صنایع مورد حمایت قرار گرفت و تحرک لازم در این حوزه ایجاد شد.

وی افزود: خیلی از صنایع دستی که در معرض دید جامعه قرار می‌گیرد بعضا در منازل تولید می‌شود و می‌توان از آن‌ها حمایت کرد، همچنین بخش زیورآلات سنتی، طلا و جواهرات از کارهایی است که می‌توان در منزل انجام داد.

استاندار یزد ادامه داد: استان یزد عنوان شهر ملی زیورآلات را کسب نموده که پشتوانه و معنوی خوبی برای استان است، یکی از دستگاه‌هایی که می‌تواند از ظرفیت شبکه به خوبی استفاده کند سازمان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و باید به طور جدی پیگیر شوند.

طالبی افزود: یکی دیگر از دستگاه‌های استان که باید از خدمات شبکه توسعه اجتماعی رسالت استفاده کند اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی است، افرادی که توانایی دارند در حوزه کارآفرینی اجتماعی با همکاری شبکه ظرفیت‌هایی را برای ایجاد اشتغال فراهم کنند.

وی بیان کرد: شهرستان‌ها هم ظرفیت‌های منحصر به فردی دارند که ضرورت دارد فرمانداران و بخشداران با شناسایی ظرفیت هر منطقه برنامه‌هایی را برای کار آفرینی با حمایت شبکه دنبال کنند اما شهرستان‌های کمتر برخوردار استان جای بهتری برای کار در حوزه‌های مذکور دارد.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: افراد با انگیزه‌ای که کارهای خوب در منطقه خود انجام دادند، کار را در سطح استان گسترش دهند تا همه استان درگیر برنامه‌های فرهنگی شود، به عنوان مثال کانون همیاران در شهرستان میبد به جهت صیانت از خانواده فعالیت می‌کند، در این طرح هم حمایت معنوی از خانواده‌های در معرض آسیب انجام می‌شو و هم حمایت مادی را از طریق ایجاد اشتغال و کارآفرینی دریافت می‌کند.

طالبی تصریح کرد: برنامه صیانت از خانواده در استان یزد حمایت دستگاه قضایی، دستگاه‌های دولتی و حمایت مالی را از طریق شبکه توسعه اجتماعی رسالت دارد، با هدف حفظ خانواده لازم از برنامه‌های فرهنگی موفق در سطح شهرستان‌ها استفاده کرد.

وی بیان کرد: امیدوار هستیم با کمک و همراهی دستگاه‌های مختلف، فرمانداران، بخشداران، حمایت شبکه توسعه اجتماعی رسالت اقدامات و فعالیت‌های خوبی در استان یزد سامان گرفته و ما یکی از استان‌های پیشرو در کارآفرینی اجتماعی شود.

انتهای پیام/ز