شناسهٔ خبر: 46021640 - سرویس سیاسی
منبع: میزان | لینک خبر

آخرین اخبار سینما در روزی که گذشت

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال پس از کاهش ابتلا به کرونا سینماها بار دیگر شاهد بازگشایی شد. 

بازگشایی سینماها در آستانه جشنواره فیلم فجر در دوره سی و نهم در نوع خود خبری خودب برای دوست داران هنر هفتم است و باید دید تا پایان سال و دو ماه باقی مانده از زمستان این بازگشایی چه نتیجه ای را برای سینمای کشور رقم می زند. 

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/صداگذاری-گاگریو-آغاز-شد-روایتی-از-یک-روستای-محروم.jpg

صداگذاری «گاگریو» آغاز شد/ روایتی از یک روستای محروم

صداگذاری فیلم مستند «گاگریو» به کارگردانی محمود کاملی توسط عبدالرضا حیدری آغاز شد همچنین آهنگسازی این اثر توسط حسین منصف در حال انجام است.

«گاگریو» به تهیه کنندگی مشترک عباس رافعی و محمود کاملی قصه روستایی را در قالب مستند داستانی روایت می‌کند؛ روستایی با مردمانی که در شرایطی سخت روزگار می‌گذرانند. در این روستا خانه‌ها فاقد سرویس‌های بهداشتی هستند و بهداشت عمومی در شرایطی نابسامان است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «انسان‌ها با افکار و باورهای غلط در مرور زمان به صورت خودخواسته رو به اضمحلال قدم برمی‌دارند.»

محمود کاملی نویسندگی، کارگردانی و تدوین این اثر را برعهده دارد و «گاگریو» بیست و چهارمین فیلم وی در مقام کارگردان است.

فیلم «گاگریو» به صورت غیرخطی نوشته و متفاوت ساخته شده و بخشی از آن در زمستان و شرایط سخت فصلی فیلمبرداری شده است.

عواملی که تاکنون در این فیلم سینمایی «گاگریو» همکاری داشته‌اند عبارتند از تهیه کنندگان: عباس رافعی، محمود کاملی، نویسنده، کارگردان و مدیرفیلمبرداری: محمود کاملی، تحقیق و پژوهش: ناهید کاملی، همراهان نویسنده: آرش آیش، بهار روحانی، حجت کاغذچی و مرام خادم، تصاویر هوایی: حمید کاملی، تدوین: محمود کاملی، مدیر تولید: آرام طبری، صداگذاری: عبدالرضا حیدری، آهنگساز: حسین منصف، برنامه ریز و دستیار یک کارگردان: زهرا حسینی، دستیار تهیه: آرش آیش، دستیار فیلمبردار: مسعود گرجی، دستیار تدوین: مهسا بهشتی دستیار صداگذار: پروانه جهانگیری، دستیار دوم کارگردان: مصطفی دادور، تدارکات: بهنام دادور، هماهنگی: حجت دادور، سرمایه گذار: محمود کاملی، مجری طرح: آزوره فیلم.

https://teater.ir/uploads/files/1399/esfand-99/بازدید-علیرضا-رضاداد-از-استودیو-هورخش.JPG

بازدید علیرضا رضاداد از استودیو هورخش

مشاور ارشد سازمان سینمایی عصر دیروز، دوشنبه ۱۱ اسفند از استودیو هورخش بازدید کرد و از نزدیک در جریان تولیدات جدید این استودیو قرار گرفت. در این دیدار اشکان رهگذر، مدیرعامل استودیو هورخش و آرمان رهگذر، مدیر سرمایه انسانی این استودیو توضیحاتی در خصوص دستاورد‌های این استودیو در زمینه تولید انیمیشن، انتشار کمیک، طراحی بازی، پخش جهانی این محصولات و ورود به حوزه آموزش انیمیشن ارائه دادند.

استودیو هورخش که علیرضا رضاداد از آن بازدید کرد، سابقه چهارده سال فعالیت در حوزه انیمیشن را در کارنامه‌اش دارد. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»، اولین انیمیشن بلند سینمایی هورخش است که تاکنون موفق به دریافت ۱۵ جایزه ملی و بین‌المللی شده و در ایران و بیش از ۳۲ کشور به اکران درآمده است. همچنین این انیمیشن، اولین انیمیشن سینمایی ایرانی بود که در فهرست انیمیشن‌های واجد شرایط رقابت در اسکار ۲۰۲۰ قرار گرفت.

گفتنی است این استودیو ایرانی سابقه ساخت بیش از ۱۱ انیمیشن کوتاه، سه مجموعه انیمیشنی، حدود ۲۰ موزیک ویدیو، انتشار هشت کمیک و طراحی و ساخت ۵ بازی را دارد و به تازگی با راه‌اندازی مدرسه آنلاین، وارد حوزه آموزش انیمیشن و کمیک شده است. استودیو هورخش در هفتمین جشنواره پویانمایی تهران به دلیل تولیدات خلاقانه و متفاوت موفق به دریافت جام سفالین؛ جایزه ویژه انجمن بین‌المللی فیلمساز انیمیشن (آسیفا) شد.

اکران ویژه خبرنگاران «قصیده گاو سفید» در جشنواره برلین

اکران ویژه خبرنگاران «قصیده گاو سفید» در جشنواره برلین

همزمان با شروع هفتاد و یکمین جشنواره جهانی فیلم برلین، از پوستر بین‌الملل فیلم «قصیده گاو سفید» رونمایی شد.

فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی جشنواره معتبر برلین با چهارده فیلم از فیلمسازان برجسته سینمای جهان برای دریافت خرس‌های طلایی و نقره‌ای رقابت خواهد کرد.

بخش آنلاین جشنواره برلین از اول مارچ برابر با ۱۱ اسفند آغاز شده و تا جمعه ۵ مارچ برابر با ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

اولین نمایش جهانی «قصیده گاو سفید» برای منتقدان و خبرنگاران روز پنجشنبه ١٤ اسفند به صورت آنلاین خواهد بود.

جشنواره فیزیکی برلین با حضور عوامل فیلم‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پورئوفی و پوریا رحیمی سام، لیلی فرهادپور، فرید قبادی، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش و آوین پوررئوفی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انتهای پیام/

حضور پررنگ پژوهشگران خارجی در چهارمین جایزه پژوهش سینمایی

حضور پررنگ پژوهشگران خارجی در چهارمین جایزه پژوهش سینمایی

با پایان مهلت ارسال چکیده آثار، تعداد ۲۵۳ اثر در دبیرخانه چهارمین جایزه پژوهش سال سینما ثبت شد.

چکیده آثار ارسال شده شامل ۱۰۴ مقاله، ۳۷ یادداشت تحلیلی، ۵۷ پایان نامه و رساله، ۱۲ پژوهش بصری، ۲۱ پروپزال، ۲۲ گزارش پژوهشی است.

۱۸ پژوهشگر دانشگاهی از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، آمریکا، لبنان و کانادا مقالات خود را ارسال کرده‌اند که با احتساب ۲ پژوهشگر ایرانی، مجموعا ۲۰ مقاله پژوهشی اصیل به زبان انگلیسی در شمار آثار دریافتی قرار دارند.

نکته قابل توجه این است که تعداد آثار ثبت شده در دبیرخانه این دوره در مقایسه با دوره گذشته ۲/۷ برابر رشد داشته است.

با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار، هیات انتخاب چهارمین جایزه پژوهش سال سینما برای گزینش نهایی آثار دریافتی و ارسال آن برای داوری از فردا چهارشنبه ۱۳ اسفند آغاز به کار می کند.

اختتامیه چهارمین جایزه پژوهش سال سینما به دبیری بهروز محمودی بختیاری فروردین ۱۴۰۰ برگزار می شود.