شناسهٔ خبر: 46021463 - سرویس استانی
منبع: ایسنا | لینک خبر

خانواده‌های دارای دو معلول کردستانی صاحب خانه می‌شوند

دلنیا گوهری‌نژاد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تمامی خانواده‌های دارای حداقل دو معلول در استان کردستان صاحب خانه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

شهرام ملکی در جلسه کمیته راهبردی تفاهم نامه سه جانبه تامین مسکن معلولین با بیان این مطلب اظهار داشت: با حمایت خیرین و تسهیل گری دولت است تامین مسکن برای معلولین و افراد کم توان جسمی حرکتی در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی افزود: معلولین و افراد کم توان جسمی حرکتی نیازمند کمک و حمایت هستند و برای کمک به آنها دستگاههای اجرایی تلاش خود را مضاعف کنند.

ملکی در ادامه به شناسایی و ساماندهی خانوارهای دارای حداقل دو معلول در کردستان اشاره کرد و گفت: حدود 300 خانوار دارای حداقل دو معلول در مناطق شهری و روستایی در استان شناسایی شده و مقرر گردید تا با کمک نهادها و دستگاههای اجرایی از جمله راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد برکت و خیرین مسکن ساز و با تامین زمین این واحدها ساخته شود.

 وی تصریح کرد: در مناطق شهری تا سقف 140 میلیون و در حوزه روستایی 85 میلیون تومان اعتبار بلاعوض به این خانوارها تامین و پرداخت می شود.

ملکی خاطر نشان کرد: در این سفر همچنین با مساعدت مدیر عامل محترم انجمن خیرین برای کل جامعه هدف شناسایی شده اعتبار بلاعوض و تسهیلات پیش بینی گردیده که در استان نیز با حمایت هیات امناء و کمک خیرین شرایط اجرایی این امر را پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام