شناسهٔ خبر: 46021350 - سرویس استانی
منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حجت الاسلام علیزاده:

اسلام ناب محمدی سلطه گر و سلطه پذیر نیست

امام جمعه شوش گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه اسلام ناب محمدی بنا شده است و سلطه گر و سلطه پذیر نیست.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام مهدی علیزاده، امام جمعه شوش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اهواز، تمدن سازی را یکی از شاخصه‌های مهم اسلام ناب محمدی (ص) دانست و بیان کرد: برای شناخت کامل اسلام ناب محمدی (ص) باید گذری در زمان صدر اسلام، مسیر حرکت پیامبر اکرم (ص) و گفتمان امامین انقلاب داشت.

امام جمعه شوش با بیان اینکه اسلام آمریکایی و انگلیسی، اسلامی وابسته اند عنوان داشت: اسلام ناب محمدی (ص) به دنبال تمدن سازی، مقابله و ایستادگی در برابر هنجار‌های ایجاد شده توسط استعمارگران است.

حجت الاسلام علیزاده خودسازی و جامعه پردازی را راه رسیدن به تمدن اسلامی خواند و تصریح کرد: امروز رهبر معظم انقلاب به تبعیت از منش پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار و امام خمینی (ره) راه رسیدن به تمدن اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده است.

وی با تأکید بر لزوم اجرای منظومه فکری امامین انقلاب در جامعه تصریح کرد: اگر کلام و منظومه فکری امامین انقلاب در جامعه اجرایی شود، انقلاب ما تبدیل به الگویی در سراسر جهان خواهد شد؛ در جمهوری اسلامی ایران هر زمان انقلابی عمل کردیم پیش رفتیم و هر زمان از آرمان‌های انقلاب عقب کشیدیم، عقب ماندیم.

امام جمعه شوش به دیگر شاخصه‌های اسلام ناب محمدی (ص) اشاره داشت و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه اسلام ناب محمدی بنا شده است و سلطه گر و سلطه پذیر نیست.

حجت الاسلام علیزاده، حاج قاسم سلیمانی را نمونه شاخص عمل به منظومه فکری امامین انقلاب دانست و ابراز داشت: حاج قاسم به عنوان نیروی نظامی در همه شؤون ظرفیت بالایی داشت؛ ایشان در بحث دیپلماسی، ارتباطات، جبهه مقاومت فعالیت‌های مؤثر بسیاری داشت.

وی در پایان بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی محو منظومه فکری امامین انقلاب بود و همین عامل سبب دیده شدن این شهید بزرگوار شد؛ به یقین اگر ما منظومه فکری امامین انقلاب را پیاده کردیم، افزون بر گسترش اسلام در سطح جهان، به عنوان الگویی شاخص مطرح خواهیم شد.