شناسهٔ خبر: 45972923 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار:

۱۵ البرزی به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شدند

کرج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با بیان اینکه ویروس کرونا جهش یافته گفت که در کشور تا شب گذشته ۱۱۳ نفر مبتلا به ویروس جدید شناسایی شدند که ۱۵ نفر آنان البرزی هستند.

صاحب‌خبر -

نورمحمد فردی روز دوشنبه در سی و پنجمین جلسه شورای اطلاع رسانی البرز ضمن تاکید بر  نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مرتبط در جهت کنترل و رصد بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر افزود: این ویروس خطرناک با سرعت بالا در حال گسترش  و فوتی ها بیشتر از قبل است و باید حساسیت ویژه ای بدان داشته باشیم تا جامعه مبتلا نشود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز گفت: به همین منظور نیاز است که  تمام تمهیدات اندیشیده و پروتکل ها به صورت کامل رعایت و شهروندان نیز از ۲ ماسک استفاده استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در البرز از اولین روز اسفند سال ۹۸ تا کنون تعداد ۶۱ هزارو ۱۵۱ نفر تست شان مثبت بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۴۶ نفر در کل استان فوتی داشته ایم، این در حالی است که در کشور نیز تاکنون۶۰ هزار و ۷۳ نفر فوتی داشته ایم که با توجه به سهمی از آن مربوط به البرز بوده می توان گفت که از این تعداد فوتی ها سهم البرز بالا بوده است.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اظهار این که در آخر موج سوم هستیم خاطر نشان کرد: در صورتی که پروتکل ها را رعایت نکنیم و به موج چهارم برسیم، ویروس کشنده و پُرسرعت است.

فردی گفت: امکانات محدود  و جهش این ویروس سبب شده جوانها نیز مبتلا و میانگین سنی پایین آمده بنابراین باید اطلاع رسانی مناسب در همه فضاها صورت پذیرد .

وی ادامه داد: نیاز است تا نظارت بر فعالیت های اطلاع رسانی مدنظر قرار گیرد چرا که در برهه کنونی اطلاع رسانی حرف اول را می زند و باید فرهنگسازی های لازم در زمینه کنترل ویروس کرونا در بخش های مختلف ازجمله در نزد دستگاه ها و مردم مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر راهبردی کردن تصمیمات این شورا در سطح استان و همراهی همه دستگاه‌ها برای انجام مصوبات این شورا گفت: یکی از وظایف عمده شورای اطلاع رسانی سیاستگذاری و تعیین خط مشی برای آگاهی مردم است.

فردی تاکید کرد: باید همه دست در دست هم تلاش کنیم تا به هدف ترسیم شده دست یابیم که اگر در این باره توجهات لازم انجام نشود گویا هیچ کاری نکرده ایم.

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین ارزاق مردم به خصوص در ایام شب عید گفت:  اداره کل صنعت و معدن برای تامین ارزاق مردم بیش از گذشته تلاش  و  سازمان جهاد کشاورزی نیز برای تامین مرغ باید وارد گود شود.

فردی در ادامه به انتخابات پیش روی اشاره و عنوان کرد:  داوطلبان برای ثبت نام‌ در انتخابات در مهلتی که تا ثبت نام باقی مانده نسبت به دریافت سو پیشینه اقدام نمایند.

وی  با بیان اینکه امکان ثبت نام به صورت اینترنتی وجود دارد افزود:  ۲ هزار و ۹۵۶ شعبه اخد رأی در استان ایجاد  و بیش از ۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت. 

فردی با بیان اینکه میزان‌تعرفه ها در ریاست جمهوری و شوراها را نیز مشخص کرده ایم خاطر نشان کرد:  در البرز برای شوراها ۱۳ نفر و روستاها حداقل سه نفر تعیین شده است.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه  سیاست بر برگزاری انتخابات سالم با مشارکت بالا ادامه داد: سیاست راهبردی وزارت کشور و استاندار البرز بر چهار محور سلامت، امنیت، مشارکت و قانونمندی است.

از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز پنج شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.