شناسهٔ خبر: 45954552 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

نماینده پارلمان عراق:

حمله آمریکا به «حشد شعبی» نقض حاکمیت ملی عراق بود

رامین حسین آبادیان

یک نماینده پارلمان عراق ضمن محکومیت شدید از حمله نظامی اخیر آمریکا به مواضع «حشد شعبی»، گفت: این اقدام تجاوزکارانه نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، «حسین الیساری» نماینده پارلمان عراق اقدام تجاوزکارانه اخیر آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک این کشور با سوریه را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: جنگنده های ایالات متحده آمریکا مواضع حشد شعبی در مرزهای سوریه و عراق را بمباران کردند. این اقدام آمریکا نقض صریح حاکمیت ملی عراق محسوب می شود.

الیساری در ادامه تأکید کرد: دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت پیشین به نقض حریم هوایی و زمینی عراق ادامه می دهد. درحال حاضر، حمایت از حاکمیت ملی عراق در برابر اقدامات تجاوزکارانه یک وظیفه و مسئولیت همگانی است.

ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. به دنبال این تجاوز نظامی یکی از اعضای گروه‌های مقاومت عراق شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

اقدام تجاوزکارانه آمریکایی‌ها در سوریه واکنش‌های متعددی را به دنبال داشت. در همین راستا، «ولادیمیر جباروف» معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دمشق حملات تجاوزکارانه ایالات متحده آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق را به شدت محکوم می‌کند. تجاوز آمریکایی‌ها به خاک سوریه با قوانین بین‌المللی و نیز منشور سازمان ملل متحد در تعارض است.