شناسهٔ خبر: 45954344 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون سیاسی استاندار زنجان:

انتخابات با امنیت کامل و مشارکت حداکثری در فضای رقابتی برگزار خواهد شد

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: رویکرد ستاد انتخابات استان برگزاری انتخاباتی با امنیت کامل و با مشارکت حداکثری در فضای رقابتی است.

صاحب‌خبر -

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان از آمادگی کشور برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و افزود: در استان همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در حوزه‌های مختلف اجرایی فناوری و پشتیبانی اتخاذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ستاد انتخابات استان مثل انتخابات مجلس، برگزاری انتخاباتی با امنیت کامل و البته با مشارکت حداکثری در فضای رقابتی است، گفت: ستاد انتخابات استان فعال و ابلاغ اعضای ستاد توسط استاندار صادر شده است و کمیته‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود را در زمان مقرر انجام می‌دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان به زمان ثبت نام داوطلبان شورای شهر انتخابات آتی هم اشاره کرد و افزود: ثبت نام داوطلبان شورای شهر در تاریخ ۲۰ تا ۲۶ اسفند و ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها از تاریخ ۱۶ تا ۲۱ فروردین سال آینده انجام می شود.

مرادی نافچی گفت: ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری هم از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ فروردین آتی به مدت پنج روز و در ستاد وزارت کشور انجام می‌شود.

وی با اظهار امیدواری به حضور و مشارکت مردم استان زنجان، در انتخابات آینده گفت: امیدواریم شاهد انتخاباتی باشکوه، سالم، قانونی و با مشارکت حداکثری در امنیت کامل باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تاکید بر ایجاد فضای مشارکت حداکثری که با توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب، راهبرد نظام در فضای کنونی دنیا است، افزود: مشارکت حداکثری باید شعار محوری رسانه، اعم از رسانه مکتوب و مجازی باشد.

مرادی نافچی تاکید کرد: امیدوار هستیم با همت، تلاش و تدبیر رسانه ها فضایی سرشار از رونق، نشاط و امیدواری برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کنیم.

رسانه ها بدون ایجاد نگرانی جامعه را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید بپذیریم که طبق نقشه توزیع کرونا، وضعیت قرمز و آشوب کرونای انگلیس دور تا دور استان را فرا گرفته است و در این شرایط صدا و سیما و رسانه های استان مثل گذشته، تلاش کنند، بدون ایجاد نگرانی، حساسیت بیشتر، منطقی و مثبتی را نسبت به رعایت پروتکل‌ها ایجاد کنند.

مرادی نافچی با اشاره به اینکه کشور ما هم مانند دنیا با یک ویروس جهش یافته مواجه است با تاکید بر آغاز برخی الزامات برای جلوگیری از شیوع بیش از پیش ویروس کرونا یادآورشد: شفاف و به صراحت می‌گوییم که اگر قرار است در آستانه تعطیلات عید، در جامعه محدودیت ایجاد نکنیم لازم است که مردم به معنای عام و همه آنهایی که فعالیت‌های اجتماعی دارند اعم از واحدهای صنفی، تولیدی، واحدهای اداری و اجرایی ملزم  شوند تا پروتکل های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری  رعایت کنند.

 وی با تاکید بر اینکه سلامت مردم محور تصمیمات ما است افزود: همه باید مکلف شوند تا در بخش های مختلف مانند هیات امنای پاساژها، اصناف مختلف، واحدهای خدمات‌رسانی، اتوبوس‌های شهری و بین شهری، تاکسیرانی و مراکز ارائه دهنده خدمات عمومی، فروشگاه‌های بزرگ و.... فاصله اجتماعی را به دقت رعایت کنند.

 امسال استان زنجان، ستاد تسهیلات جذب مسافر ندارد

مرادی نافچی با بیان اینکه امسال استان زنجان، ستاد تسهیلات جذب مسافر ندارد گفت: همه شهرداری ها مکلف هستند، از نصب چادر در پارکها و در میادین برای پذیرش مسافر، جداً خودداری کنند.

 وی خاطرنشان کرد: که اگر به هر دلیلی میهمانی خواست وارد استان شود مجوز او داشتن تست کرونای منفی است، چون اگر مثبت باشد همکاران ما در دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه ورود به استان را نخواهند داد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: همه هتل‌ها و مهمانسراهای ما مکلف هستند از پذیرش افراد دارای تست مثبت کرونا جلوگیری کنند چون این مهمانها با چرخش در شهر و روستا سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

همه دستگاه‌ها مکلف به فراهم کردن تمهیدات لازم برای برگزاری کنگره شهدا هستند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان همچنین به برگزاری کنگره شهدای استان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اداری و اجرایی استان مکلف هستند تمهیدات، بسترسازی و برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری این کنگره فراهم کنند.

مرادی نافچی افزود: در این راستا شورا به استناد وظیفه قانونی خود و با بهره‌گیری از مصوبه مربوطه شورای توسعه و برنامه ریزی استان، مصوب می‌کنند که همه دستگاه های بهره بردار از بودجه عمومی دولت بجز تبلیغات اسلامی، یک درصد را به تهیه و تدوین برنامه کنگره شهدا اختصاص بدهند.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن این مصوبه گفت: انتظار من از برخی دستگاه‌ها از جمله اقتصاد و دارایی، بازرسی، مدیریت و برنامه ریزی استان و صدا و سیما این است که پیگیری لازم را در این خصوص، تا تحقق کامل مصوبه انجام دهند.