شناسهٔ خبر: 45915567 - سرویس استانی
منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

شلوغی بازارهای نوروزی در گیلان نگران کننده است

رشت _ ایرنا_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شلوغی بازارهای نوروزی در این استان به شدت نگران کننده است و مردم نسبت به توصیه های بهداشتی حساسیت و توجه لازم را ندارند.

صاحب‌خبر -

دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مغازه های کوچک و دربسته تعداد زیادی از مشتری ها مشاهده می شود که حتی ماسک ندارند و این بی توجهی به پروتکل ها در این فضاها انتقال بیماری را موجب می شود و حتی شدت و سرعت می بخشد.

وی خاطر نشان کرد: مردم به هنگام خارج شدن از منزل و برای خرید و ورود به مغازه ها حتما باید ماسک داشته باشند ضمن اینکه مشتری ها خود باید نسبت به حضور مغازه ها و فروشگاه های شلوغ حساس باشند و بیرون منتظر بمانند و با فاصله و با تعداد کم ورود کنند تا احتمال انتقال بیماری کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه بیان داشت: متاسفانه این روزها بیماران با حال بسیار بد و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کنند که دلیلش ابتدا خوددرمانی در منزل و بعد مراجعه به مراکز درمانی است.

وی خاطر نشان کرد: باید با اولین علایم سرماخوردگی شامل گلودرد، تب، لرز و بدن درد به مراکز ۱۶ ساعته "مراکز جامع سلامت" فعال در مناطق مختلف گیلان مراجعه شود.

حیدرزاده اظهار داشت: هم اکنون حدود ٣١٠ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که ٧٠ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و بدحال هستند.

بر اساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت و درمان؛ تاکنون یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۱۸۴ در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و  تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۸۹۹ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و  ۳۷۹ هزار و  ۹۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۳ هزار و  ۷۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.