شناسهٔ خبر: 45893138 - سرویس استانی
منبع: شبستان | لینک خبر

گزارش شبستان:

شیوع کرونا فرصتی برای الگوگیری از سیره علوی

شیوع کرونا اگرچه بسیاری از مناسبت‌ های زندگی بشری را دچار دگرگونی کرد و اکنون در سالروز ولادت امام علی (ع) نمی‌توان جشن‌های این ایام را برگزار کرد، اما در سایه کرونا فرصتی فراهم شده تا سیره علوی در کمک به همنوعان را بیش از پیش در جامعه ترویج دهیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان چهارمحال و بختیاری:

 

امسال در شرایط کرونایی کشور مراسم اعتکاف یکی از مراسمات معنوی مرسوم هر ساله در راستای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری برگزار نمی‌شود، اعتکاف برنامه‌ای است که هرساله خیلی از عاشقان و جوانان از مدت‌ها قبل در سراسر کشور اقدام به ثبت‌نام در مساجد و دانشگاه‌های می‌کردند و سه روزی را با خود و خدای خود خلوت می‌کردند اما این مراسم امسال در استان چهارمحال و بختیاری به مانند سایر نقاط کشور برگزار نمی‌شود.

 

این در حالی است که بسیاری از علما و روحانیون در چنین شرایطی بر انجام اعمال ویژه ماه رجب به صورت فردی و برگزاری مراسم دعا، توبه و استغاثه تاکید دارند.

 

علاوه ‌بر آیین‌های معنوی یکی از مهمترین رسم‌هایی که می‌توان در این ایام و با توجه به آسیب‌های بسیاری که کرونا بر زندگی افراد بی‌بضاعت وارد کرده است می‌توان با کمک‌های مالی خود دل یتیمان، افراد آسیب‌دیده و سایر اقشار نیازمند را شاد کرد و رهروی شایسته برای امیرالمومنین (ع) باشیم.

 

این موضوع در راس برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری نیز قرار دارد.

 

حجت‌الاسلام «مهدی طاهری» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: برنامه مواسات و همدلی تحت عنوان «به عشق مولا» به مناسبت ولادت امام علی (ع) در استان برگزار می‌شود.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کمک به یتیمان، مستضعفان، بانوان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار و تامین جهیزیه از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد و به عشق مولایمان امام علی (ع) آن را اجرا می‌کنیم.

 

وی همچنین از توزیع ۱۳ فقره جهیزیه بین نیازمندان استان خبر داد و گفت: علاوه بر آن بسته‌های معیشتی نیز بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری در ادامه بابیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا آیین اعتکاف برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: تا ۲ سال گذشته مراسم اعتکاف در مساجد جامع شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شد و با استقبال خوب مردم استان روبرو می‌شد اما از سال گذشته با شیوع ویروس کرونا برگزاری این آیین با محدودیت روبرو شد.

 

حجت‌الاسلام طاهری افزود: بنا بر تصمیم ستاد مقابله با کرونا امسال نیز به منظور پیشگیری از شیوع کرونا آیین اعتکاف به طور گسترده برگزار نمی‌شود اما افراد می‌توانند به صورت فردی و در تجمعات محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آیین معنوی را برگزار کنند.

 

وی، برگزاری ستاد ساماندهی شئونات در مناسبت‌های مذهبی را از دیگر برنامه‌های این بنیاد برشمرد و گفت: این ستاد در شهرستان‌ها تشکیل شده تا با همکاری دستگاه‌های مربوطه جایگزینی برای برگزاری مراسم اعتکاف تدبیر شود.

 

حجت‌الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: بر همین اساس توصیه می‌شود مردم استان برنامه‌های اعتکاف از جمله روزه، قرائت قرآن، ذکر و دعا را در خانه‌های شخصی خود برگزار کنند.

 

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان چهارمحال و بختیاری به دیگر برنامه‌های این بنیاد ویژه ولادت امام علی (ع) و ماه رجب اشاره کرد و گفت: برنامه‌های بصیرت افزایی با حضور نخبگان در قالب فضای مجازی، برگزاری سخنرانی از سوی مبلغان، هیئت ‌ها و مداحان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تجمعات محدود و بارگذاری محتواهای دینی در فضای مجازی از جمله این برنامه‌ها است.

 

پایان پیام/361