شناسهٔ خبر: 45885637 - سرویس استانی
منبع: مفدا | لینک خبر

در دانشگاه علوم پزشکی مجازی؛

۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی دروس رشته­‌های علوم پزشکی تهیه شد

بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی از دروس رشته‌های گروه علوم پزشکی بر روی سامانه آرمان دانشگاه علوم پزشکی مجازی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفداگلستان به نقل از مفدا، دانشگاه علوم پزشکی مجازی در جدیدترین گزارش خود از سامانه آرمان «آموزش رایانه ای ملی انبوه و نوین» اعلام کرد بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی از دروس رشته‌ های گروه علوم پزشکی با همکاری اعضای هیات علمی از همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و دبیرخانه­ های شورای آموزش تخصصی بر آرمان قرار گرفت.

یکی از رویکردهای نوین آموزش مجازی که در همه جهان به ویژه کشورهای پیشرفته مورد توجه خاص قرار گرفته موکس ­ها (MOOCs) هستند که دستیابی به عدالت آموزشی به معنی واقعی آن را محقق ساخته­ اند و توسط کنسرسیومی از دانشگاه­ ها و مراکز علمی معتبر ارائه می‌­شوند.

موکس کشوری آرمان به عنوان اولین موکس ­های استاندارد کشور با همکاری کلیه دانشگاه‌ها و دانشکده­های علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی طراحی و ارائه شده است. در حال حاضر دو نوع برنامه آموزشی در قالب آموزه و درس های دانشگاهی در آرمان ارائه می‌شوند.

بخش آموزه ­های آرمان که شامل ارائه مباحث کوتاه است در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ عنوان بوده و به طور روزافزون در حال بارگذاری است.

با بروز پاندمی کووید ۱۹، بر اساس نیازسنجی انجام شده، تدوین محتوای کامل درس­ های دانشگاهی در دستور کار قرار گرفت، به طوری که در حال حاضر ۴۰ درس از دروس رشته­ های گروه علوم پزشکی شامل بیش از ۷۰۰ عنوان محتوای الکترونیکی با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه ­ها و دانشکده­ های علوم پزشکی و با حفظ مالکیت معنوی تهیه کنندگان، بر روی این سامانه به صورت رایگان ارائه شد.

در این حرکت، هیات­ های ممتحنه و ارزشیابی و همچنین برخی از دبیرخانه­ های شورای آموزش تخصصی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز فعالیت داشته اند